• javi

Ni som har/ska ha festen på Häringe slott..

Jag har fastnat för detta underbara ställe. Skulle jättegärna höra er som redan har gift er där eller ni som ska göra det vad ni har för upplägg för själva festen? Ska ni gifta er där eller i en kyrka, vilken? Och vilket paket har ni valt. KOmmer många gäster sova kvar eller anordnar ni någon form av transport hem? Och hur har ni tänkt i och med att det kostar ganska mycket efter klockan 01, tänkte ni avsluta festen då eller kosta på att fortsätta? Och är det någon som har tänkt arrangera fri bar och hur har ni funderat kring det... Oj vad mycket, med andra ord, ja vill veta ALLT om hur er fest på häringe kommer se ut eller har sett ut, och vilka erfarenheter av dem ni har =) Tack!!

• Svar på tråden Ni som har/ska ha festen på Häringe slott..
  • hoppsan5

Hej, letar själv efter lokal, och har funderat lite över Häringe. Det är verkligen väldigt vackert där!
    Har du lite prisinfo till mig kanske?

• Nikita14

Jag vet att min jobbarkompis hade sin bröllopsfest där i juli, såg lite bilder från extriören där Jannis hade fotat...helt underbart vackert...Men man kan inte vara för många där... Tror att hon sa max 60 st...

• digital

Jag var på bröllopsfest där förra året. Vigseln var i Österhaninge kyrka (väldigt trevlig gammal kyrka med fint läge).

Dom hade hyrt en buss som transporterade folk från Stockholms C till kyrkan och sedan till festen och så småningom tillbaka till stan. På det viset avslutades festen ganska naturligt kring midnatt, vilket jag som gäst tyckte var rätt lagom. Många gäster (bl.a. vi) kom med egen bil.

Det enda tråkiga var att det fanns några andra gäster på slottet som hade tillgång till samma utrymmen som bröllopsgästerna (bl.a. baren/fikarummet där tårtan serverades efter maten), vilket betydde att det plötsligt framåt småtimmarna dök upp okända (och duktigt berusade!) människor i vanliga kläder bland alla uppklädda bröllopsgäster.

• javi

Digital: Låter ju inte himla kul med massa annat folk, helst vill man ju va själv givetvis. Var det ett stort bröllop dom hade där? Var det sommartid så man kunde vistas ute något också? Jag tycker det verkar så mysigt att kunna ha fördrink och så på terassen =). vilken tid hade dom satt kyrkan ungefär,så att det kändes lagom att åka hem runt midnatt sen? Och hur hade det paret gjort med baren? Fick ni betala vad ni ville ha själva eller bjöd dom på mer utöver middagen? Och sista frågan, vet du om det var någon som valde att stanna över på natten eller åkte alla hem med bussen? Förlåt så många frågor, haha, e nyfiken på allt...

Hoppsan5..DOm håller ganska hög prisnivå, men som sagt e det ju ortroligt fint.. DOm har tre olika paket beroende på vad du vill ska ingå. Det billigaste ligger på 900 kr o då e det mouserande i fördrink med jordgubbar o tryfflar, trerätters med vin till förätt och varmrätt, tårta och kaffe, lite blommor o 3 timmars planering med deras kordinator.. vet inte om jag glömt något.. Men i alla fall, vill man ha champange, dessertvin och avec till kaffet är det det lite dyrare paketet som ligger på 1250 pp. Det dyraste är typ 2200kr nåt tror jag men jag vet inte vad skillnaden med det är... Det som jag reagerade på var att efter kloockan 01 kostar det 4200 i timmen. De flesta andra ställen brukar ju inte ta såååååå mcyket.. men det kanske är som digital säger att det kommer kännas lagom med 01 om man inte har själva vigseln o middagen alltför sent... jag vill ju att dom som vill forsätta dansa o festa såklart ska kunna det.. men men, det skulle nog vara en underbar plats att fira på i alla fall...

nu vart det långt...
    fler tips/berättelser om häringe tack!!.. =)

• digital

javi:

Det var cirka 70 gäster, tror jag.

Bröllopet var vid pingst och det regnade, så vi var inte ute vid något tillfälle. Fördrinken serverades i salongen en trappa upp, och det var väldigt fint.

Vigseln var kl 16. Maten serverades klockan 18 eller klockan 19, jag kommer inte ihåg exakt.

Man fick betala för drinkar i baren.

Det var ingen som stannade över natten, alla tog bussen eller åkte bil. Ett par hyrde ett rum för att kunna dra sig tillbaka för att amma sin lilla dotter, men jag tror inte att de stannade över natten.

• Camilla1313

Jag och min sambo var på Häringe för en romantisk weekend. Vi blev mäkta förvånade då vi och andra "vanliga" gäster delade utrymmen med en bröllopsfest som pågick samtidigt. Bl a när vi tog fika och även i baren minglade vi med bröllopet. Därför valde vi bort Häringe då vi senare planerde vårt bröllop. Annars är det jättefint där, trevlig personal och väldigt god mat. Men vi ville vara själva och slippa andra gäster.

• javi

puffar upp..
    kanske nån mer som sitter inne med info? eller hur ni har planerat er fest på häringe? Är det någon som har koll på vad busstransport för gästerna skulle kunna tänkas ligga på, från stan och tillbaka? Nån som ska ha festen där denna sommar??

• na76

Hej

Camilla1313: Jag funderar på att försöka övertala min sambo att åka dit och stanna en helg men det blir ju ganska dyrt. Fanns det mycket att hitta på som ingick i priset eller kostade olika aktiviter extra? Var du nöjd med vistelsen?

Vi funderar på att vara med på deras mord mysterie grej, är det någon som varit det och tyckte det var bra?

• madelyn

Jag har oxå funderat på att ta med min m2b på en övernattning till Häringe. Vet nån vad det kostar? Alltså typ middag, övernattning och frukost, tror att det finns nåt övernattningspaket nämligen men vet inte vad det kostar?

• na76

Hej

Det finns priser för olika paket på Häringeslotts hemsida. www.haringeslott.se
    Jag tror det ligger under dagsutflykter eller nåt sånt om de olika paketen samt priser. Långweekend kostade 2500 kr. Vet dock inte om priset är per person eller ej men jag antar det.

• oui

Vi har just haft vår fest där det var helt fantasiskt!

• madelyn

oui,

har du nån tråd där du har berättat om din stora dag? vore kul att läsa. och har du bilder?

• javi

Oui, jag såg det, skrev just i den tråden... jag har maaaaassssooorr av frågor om du har lust att svara... =)

• madelyn

jag såg oxå din andra tråd, oui. vilken fantastisk dag du verkar ha haft! grattis igen!

Svar på tråden Ni som har/ska ha festen på Häringe slott..