• gladhannapanna

20/8 2005nr2

Såg att de stängt vår gamla tråd så jag startar en ny... Vi har gjort klart våra inbjudningskort i helgen. Känns superbra, vill posta dem genast, men det är ju lite tidigt! *s*

• Svar på tråden 20/8 2005nr2
  • Jäännie

Usch du ger mig dåligt samvete... jag skulle också vilja ha gjort mina inbjudningar. Men jag har fortfarande inte bestämt vilka färger jag vill ha på trycksakerna. Antingen vitt/vårgrön/mörkgrön eller vinröd/creme/vitt.... och jag vill ha samma färger genomgående... tror jag ;)

Men vi har iaf gjort ett val och det är att vi ska ha buffé iaf... ett val mindre att göra....*hihi*

• 050820

gladhannapanna: Hur ser era inbjudningskort ut?

Vi har också svårt att bestämma oss för vilka färger det ska vara på inbjudningskorten. Det lutar åt marinblått och vitt men vi har inte hittat några bra marinblå papper till de övriga trycksakerna (vill gärna matcha inbjudan med resten). Är det någon som har några tips?

• visinge

Vi är också i inbjudningsstadiet...och nu tror jag att vi bestämt att vi ska ha lavendel som omslag...så det känns ju bra...nu gäller det att hitta dom också. Ska till Ljunggrens i Gamla stan imorgon och titta.
    Det är väl det som ligger i pipe-line nu, att få dom klara för utskick i mars någon gång...

tjohoooo

• gladhannapanna

050820:
    Våra inbjudningskort är i "skåpmodell" Dvs, man öppnar dem som ett skåp med två flikar, en på var sida. De är blå, inte marinblå utan lite ljusare och lite mjukare blå. INuti har vi skrivit med blå text på cremevitt papper. Skåpet stängs emd ett lås i samma papper, på låste har vi limmat ett cremevittpapper med en brudparsstämpel i blått på. Stämpeln är embossad så att den är lite upphöjd och blank. Vi köpte vårt material på Arkivet i gbg.

• lillsmurf

Skall sätta oss och knåpa med våra inbjudningar i helgen! Hoppas kunna skicka ut dem i mitten på mars! Jag har börjat lite grand men de är långt ifrån färdiga! Kommer på roligare grejer att göra varje gång! Hade nog varit bättre om jag hade beställt färdigtryckta från början! men men nu har man ju lagt ut en förmögenhet på allt kring inbjudningarna så man får allt sätta sig och klippa å klistra!

• visinge

lillsmurf:
    Håller med. Det börjar som en enkelhet vad gäller inbjudningarna när man ska göra dom själv.
    Men sedan inser man att det behövs alltid "lite mer", men kul är det iallafall.
    Lycka till!

• Jäännie

Är det någon som har köpt skor än? Det finns faktiskt ganska många vita söta skor som inte är allt för dyra.

Jag är så pass lång så jag vill inte ha någon klack heller. Perfekt mode för mig med andra ord.

• visinge

Jäännie : Jag köpte mina skor i somras på Burestad i Stockholm. Helt fantastiskt sköna med låg klack och de kostade 495 kr.

• honeyman

Jag har bara bokat vigselförättare och bestämt att vi ska ha festen i trädgården, ligger jag efter?

Svar på tråden 20/8 2005nr2