banan diet!
hej, jag läste ett gammalt inlägg och banaddieten, men fick inte reda pa vad det va! skulle ngn kunna berätta vad det innebär och vad man ska äta osv.
hej, jag läste ett gammalt inlägg och banaddieten, men fick inte reda pa vad det va! skulle ngn kunna berätta vad det innebär och vad man ska äta osv.
För typ hundra år sedan när jag var i övre tonåren körde jag och min kompis "banandieten" och den vi följde var väldigt enkel: 1 liter lättmjölk och 4 bananer om dagen, helt sjukt och jag behöver väl knappast tillägga att vi bara höll ut i tre dagar
*garv*
Mullig
Jag har en kompis som höll på med banandiet och jag skulle inte råda dig till att försöka tappa vikt genom att hålla dig till sådan kost.
Hon fick ätstörningar "bullimi" eftersom hon inte klarade av dieten i lägden, det blev liksom hetsätning och svält om vart annat.
Nej träna istället och satsa på regelbundna måltider med frukt och grönt mellan varven. Då håller sig både magen och kroppen i trim.
Lycka till! :)
Jag gör vågen för dig Olivianna! :)
tack tjejer...men jag skulle hehöva en lätt diet att kickstarta min viktnedgang...BEHÖVER...jag vet att det inte ät klokt men det enda jag har att förlora e ngra kilon!
Jag kör en jätteenkel variant. Scarsdalemetoden heter den. Man kan stå ut hur länge som helst om man lägger till lite grand ibland.
Frukost: ett osötat fullkornsbröd (jag brukar ta gurka på) + ½ grapefrukt, Lunch: blandad fruktsallad tex en banan ett äppler ca tre skivor osötat kons. ananas + 6 st hackade hasselnötter 2 msk keso
Middag: Magert Kött, fisk eller fågel kokt/stekt/grillad + de grönsaker du vill. Jag kokar ofta broccoli eller vitkål som bas istället för ris/pasta/potatis och så lite andra grönsaker. Om du vill kan du söka på internetanikvariat för boken brukar finnas för så där 50kr begagnad. Det är bra att läsa för det här var ju en kortvariant utan detaljer. Menyerna är många och det finns en del grönsaker och frukter som är mindre bra. Metoden passar mig kalas för man behöver inte fundera så mycket och väga och joxa och så längtar man så efter lunchen.
Det var ju inte tänkt en glad gubbe mitt i alltihop, vet inte hur den kom dit men den tillhör väl den interna gladgerillan kanske.
Det måste vara världens bästa gerilla, den interna gladgerillan. Alla andra gerillor borde utrotas tycker jag.
Mullig: Jag har också några kg (7 för att va exakt)att gå ner. Vet precis hur man ska göra för att gå ner, men...... karaktären ! Hur får man en sån, synd att det inte finns några piller. I vilket fall så rekommenderar jag inte någon Banandiet, om man inte kompletterar med lika många päron o plommon, för en killkompis hamnade på lasarett när han provade den. Blev helt förstoppad i magen. Nä, det får nog räcka med en om dagen.
Glömde berätta att jag ska börja banta imorgon, jo det SKA jag. Tänker inte vänta tills på måndag.