• cmfs

    Äktenskapstycke?

    E det nagon som kan forklara for en ovetande vad folk menar med Äktenskapstycke?

    Har sett manga anvanda det ordet men vet inte vad dom menar med det...

  • Svar på tråden Äktenskapstycke?
  • Nyfiken gul , nu fru

    äktenskapstycke är när två personer liknar varandra utseendemässigt o till sättet..

    Lite som hand i handske typ...

    Man passar bra ihop helt enkelt... o det syns...

  • Olivianna

    Jag och min blivande får alltid höra att vi har äktenskapstycke vilket är lika roligt varje gång att höra. Han är verkligen mitt livs kap. Mmmmmmmmm

    :)

  • frulan

    Hehe, i så fall har min man o hans ex bättre äktenskapstycke om man ser till utseendet.
    Men så blev det ju inte o det var ju en himla tur för mig!

  • cmfs

    20th century fox:

    Det var ett inlagg pa ditt forum dar jag laste aktenskapstycke och inte riktigt forstod vad dom menade.

    Jag maste saga att ni verkligen sag ut som att ni passade ihop men lillebror...na det tyckte jag inte...

    maste saga att era bilder fran ert brollop var jattefina. Gillade starkt din mans kostym...

  • cmfs

    Skont att veta att jag inte var den anda som visste vad folk menade...men nu sa vet vi ju iaf...

  • 20th century fox

    cmfs - hi,hi, tack!

    men annars trodde jag att äktenskaps tycke var när folk liknar varandra till utseendet, så man tror att de är från samma familj fast man inte är det. eller?

  • Darling1

    det där har jag och min blivande åxå fått höra av en släkting... För ett tag sedan var min blivande och jag å handlade mat på en restaurang å då fårgade han som jobbar där om vi var syskon.... *skratt* han blev nog lite chockad när min blivande sa som det var!

Svar på tråden Äktenskapstycke?