• Hilde

Hur ofta fastnar paket i tullen?

Hejsan
    Jag undrar liksom så många andra hur riskabelt det är att handla via exempelvis BideSave.com? Hur mycket billigare kan det vara och hur vanligt är det t.ex. att paketet hamnar hos tullen? Det skulle vara jätteintressant att få veta era erfarenheter av näthandel, för själv är jag helt oerfaren på området. Kanske det också finns några andra som har liknande funderingar?
    Ah...så många frågor, så mycket huvudbry!
    Hoppas på svar...

• Svar på tråden Hur ofta fastnar paket i tullen?
  • Ellte

Jag brukar resonera såhär... Räkna med att det KOMMER fastna..så blir det en glad överraskning om det inte gör det :) Köp alltså inte något som du inte har råd att betala moms på...

• Hilde

Ok... Jag har dock funderat på om man kan skicka via någon bekant i USA
    Huvudfrågan är nog dock hur riskabelt det kan vara att köpa klänning via nätet vad man ska tänka på... och vilka erfarenheter andra haft av detta. Känns som ett stort risktagande, men å andra sidan är det stora pengar att spara också.

• Devoted

Ja, mitt paket har varit hos tullen en dag nu innan de släppte det, gud vet vad de har gjort med det och vad jag får betala....

Jag tror det är mycket bättre att skicka från privatperson i USA är att det står BRIDESAVE på kartongen. En anledning till att jag åkte dit, om det ej var stickprovskontroll, kan vara att mitt paket är försäkrat till högre värde än standardförsändelser. De har väl ett särskilt mottagandesätt för rek och försäkrade försändelser och då får ju de paketen blickarna på sig.

Jag vill ha mina skor och klänningar även om jag får tulla fullt ut, om man inte vill det skall man nog inte heller beställa.

• Ellte

Alltså Jag har beställt saker för allt från $20-$150 som fastnat i tullen... Jag tror inte det har att göra med hur paketet ser ut, hur det är försäkrat, om det är rekommenderat... Jag tror helt enkelt att tullen kollar rätt många paket :)

• Devoted

De rackarna! Kan de inte jaga knark istället för brudar??

• Hilde
    Hej igen,
    Jag funderar på Maggie Sottero klänning som ser jättefräck ut Har dock ingen aning om vad den skulle kosta i Sverige...anar dock att den skulle kosta ganska mycket mer. Funderar även på att min tärna skulle kunna beställa klänning. Det verkar som om ni som beställt varor och klänningar ändå har fått era saker levererade. Ellte du som har erfarenhet kommer varorna fram i tid? Trots att de fastnade i tullen.
  • Devoted

Du får ett senaste leveransdatum när du beställer. Oftast får du klänningen långt tidigare, men kommer 2 månader tidigare. Du är garanterad att inte få den senare. Om den fastnar i tullen så tar det längre tid men bara någon/några dagar. Mitt paket var där i cirka 12 timmar.

• Hilde

Ok! Kul...jag kanske vågar ändå. Fast jag fick nyss reda på att jag kanske ska åka till Indien i två veckor så om det blir av så kanske det inte behövs beställas något från USA Fast jag tycker fortfarande att Maggie Sottero klänningen som jag sett är det häftigaste hittills. Den heter Alexis och jag spanade in den på BrideSave.

Svar på tråden Hur ofta fastnar paket i tullen?