• Cybermamman

Hur många kilo för var storlek

Finns det någon tumregel för om man går upp/ned i vikt hur många kilo för att ändra 1 storlek på ett ungefär? Någon med egen erfarenhet?

• Svar på tråden Hur många kilo för var storlek
  • Elinore

jag vet att på viktväktarna säger man -5 kg= en storlek mindre
    men..det beror faktiskt på hur stor en person är..om man har väldigt mkt övervikt stämmer ej detta... men, har man 10-15 kg kanske det stämmer mer...
    På mig själv tror jag att kanske7-8 kg är en storlek.-..
    Kram//E

• Magga

Det beror förstås på hur lång man är och så, men ungefär 5 kg per storlek, brukar man nog säga. För mig, som är 1.78, är det snarare sex-sju. Men det beror ju också på var kilona sitter, och hur mycket man väger från början.

• mañana

För mig är 5 kg en storlek. Jag är 1.64 lång.
    När jag vägde 68 var jag en 42,
    när jag vägde 63 hade jag 40.
    Vid 57 hade jag 38
    och nu vid 53 kg är jag en 36:a. *Lycklig*

• Cybermamman

mañana vad avundsjuk jag blir, jag har gjort en snabbuträkning och kommit fram till att jag kan nog inte gifta mig förrän så där 2028 ...om jag ska ha min önskevikt. Men men man får väl vara glad ändå och så blir det som det blir. Bra att ha ett hum om hur det blir om man tänker sig så där 1 kilo i veckan. Har du VV:at eller hur har du burit dig åt? På hur lång tid?

• Ellte

Jag tror det måste bero på hur man är byggd :? Eller...jag vet att MIN kropp formas efter hand liksom... Jag gick ner 8 kilo under hösten...INGEN skillnad på klädstorlekar... Sedan har jag nu gått ner 10 till sedan nyår och *tjooooff* Tre storlekar ner :?

Det var likadant för några år sedan när jag började gå ner med VV... Det hände ingenting, ingenting, ingenting och sen...*tjoff* MASSOR :D

• visinge

Jag tror också på hur man är byggd och var kilona satt sig. Jag är 1,59 och väger ca 63 kg. Jag har storlek 38/40, vissa kläder stl 36 som jag fortfarande kan ha sedan förr.
    Jag har gått upp ca 10 kg på 2 år, men har "stannat" det senaste året. Inte jättekul kan jag påstå. På mig har det fördelat sig överallt, så en storlek har jag gått upp på dessa 10, för oftast har jag stl 38, men vissa byxor har jag 40, men då sitter dom löst runt midjan men lagom runt låren.
    Min bröststlk har ökat från B till D, så min pojkvän är nöjd.
    Mitt mål är att försöka gå ner ca 5 kg till vårt bröllop 20 augusti, men jag är nöjd om jag går ner 3 kg.
    Jag har ändrat min kost lite och har börjat promenera mer, så vi får se om det ger resultat.

• Cybermamman

Jag har figur som ett mumintroll ungefär, en trevlig krockkudde runt magen, ben som på en kyckling. När jag går ner i vikt så försvinner alltså magen, det kanske är hopp om att 5 kg/stl kan stämma rätt bra då.

Svar på tråden Hur många kilo för var storlek