• krukan

Träningskompis!

Hej! Önskar träningskompis i Solna
    Går gärna på gym,promenad mm.
    Ska gifta mej i Aug behöver gå ner 10 kg.

• Svar på tråden Träningskompis!
  • olin

Du har mig här! :)

bor i Solna sedan en månad.
    Har en trogen promenadvän i min hund - men det skadar inte med fler!
    Tror bestämt på att man ska hjälpas åt på vägen genom livet, emot alla delmål och trots motgångar och svårigheter.
    Å det är mycket roligare att sporta om man delar det med någon. (..för det är ju då det blir av ;) )

Kanske fler som vill hänga på? :)

Hur kontaktar jag dig bäst Krukan?

• olin

ska ske! kul!
    10 kg kommer vi fixa lätt!!

• Carma

Vilket bra inlägg!! Jag bor också i Solna. Har bestämt mig för att köpa ett årskort på Solna sports park (gym www.solnasportspark.se). Det är det mest exklusiva gymet i Solna (om inte i hela Sthlm). Självklart kostar det pengar, ca 5500-6000 kr. Men det är absolut värt! Otroligt fräscha- stora lokaler, bastu, jacuzzi, massörer, atc. De har allt från joga, pilates till spinning. Det blir kul att provträna. Ska gå dit om drygt 4 timmar.

Tränar ni på ngt gym eller är ni sugna på att hänga med?
    Kram
    Carma

• olin

Hej Carma,
    Jag vet inte var krukan tränar ännu - men jag själv har månadskort på Worldclass och tränar gratis på sats.
    Alltid kul att hänga med och provträna på nya ställen å andra sidan.

Jag blev sugen på att simma då jag läste ett inlägg här. Vasalundshallen ska tydligen vara toppen - har man kort där kan man simma i utepoolen i huvudsta till sommaren. (jo, våren kommer......)

Är du sugen på promenader så är jag alltid på. och spontan-träning som att testa tennis, längdskidåkning eller ridning bangar jag aldrig! :)

Maila krukan vetja! Hon kanske tränar på ditt nya gym!?

• Bröllopstokiig

Hej Olin!

Tack för ditt inlägg i den andra tråden! Jag har nästan bestämt mig för att köpa kort på SATS nu för jag provtränade i Fridhemsplan i Lördags och det var verkligen _så_ kul!
    Det skulle vara kul om man kunde bli några stycken som tränar ihop! :D

Simma låter också väldigt roligt, länge sen jag gjorde det!

Du skrev att du tränar gratis på SATS, vilken anläggning brukar du gå på?

• olin

sumpan och fridhemsplan!
    (samma som du verkar ha siktat in dig på)
    ibland odenplan om de har bodypump någon tid som passar mig
    :)

jag är sjuk fortfarande; men ska promenera med krukan så fort jag är på benen igen. hänger gärna med dig om du vill ha sällskap!

• lindaluz

Japp, det blir nog mest Sumpan och Fridhemsplan för min del också! :D
    Men sen är jag även sugen på att testa klätterväggen på SATS i Kista...

Har du någon mailadress? Jag har inte lyckats hitta någonstans där man kan se folks mailadresser...

• noth

Hej,

Jag söker också efter träningskompisar i Solna. Försöker själv jobba och gå regelbundet omkring Råstasjön/Lötsjön samt Hagaparken. Söker också någon att spela badminton med.

Vidare har jag testat både Solna Sports Park, SATS och Vasalundshallen (inte World Class) och den senare är bättre än man kan tro. Jag är dock sugen på Pilates som bara finns på Sports Park (och bara på knäppa tider), men förutom det föredrar jag nog både SATS och Vasalundshallen. Har kört spinning och olika pump- och pushpass, men testar gärna vanlig styrketräning. "Liggcyklar" är också jäkligt kul, för då kan man titta på TV samtidigt.

Det blev kanske lite väl långt det där, men jag får skylla på att det är mitt första inlägg... :)

Om ni hittar på något kan ni väl maila mig på noth@hotmail.com. Jag har två frikort på Solna Sports Park jag har tänkt utnyttja, så häng med och testa Pilates någon gång vet jag!

/Helena

• noth

Jag menade jogga, inte jobba... :)

Svar på tråden Träningskompis!