Handkräm för torra händer
Har mycket torra händer och behöver en ny handkräm. Tips på bra krämer?
Har mycket torra händer och behöver en ny handkräm. Tips på bra krämer?
Jag har ett tips! Jag har jättehemska händer på vintern och köpte en kräm på Coop som kostar 25 kr och heter Camferdine, hur bra som helst..
Vaseline intensive care
Jag har alltid haft problem med min torra hud och mina ben varit fjälliga som fiskar. Händerna torra och hemska, sprickor och så. Provat allt typ.
Men...
ME-Produkter utan massa mineraloljor har varit min räddning.
Rekommenderar ME (Marja Entrich( produkterna Avokadobalsam och Bivaxkrämen. För mig funkar Avokadobalsamet bäst men till dottern Bivaxen. Bästa knepet är att även tvätta händerna bara med deras Havsalgstvål.
Du kan köpa det på en del Hälsokostbutiker eller så går du in på deras hemsida. Produkterna är dryga och räcker länge, så det gör inget att dom kostar lite mer än billiga produkter som ofta innehåller mycket mer vatten.
Lycka till
Har funderat på att köpa avokadobalsamet till mina ben. Ser ut som en ödla
Var och tittade på den igår faktiskt. Blir nog nästa investering.
Oglamoröst men bra tips: Essex lotion från Apoteket. Smörj in händerna varje gång du har tvättat dem, eller ens haft dem i blöt.
Torra händer och spruckna nagelband blir underbart mjuka & lena med apotekets Fotvårdssalva från CCS!
De har handsalva i samma serie också som precis fick högsta poäng i test - men jag tycker att den för fötterna är strået vassare.
Den är ju egentligen till mycket torra fötter med förhårdnader - men det står att man kan ha den till nagelband med.
Å mina händer blir babylena!
/olin
ja håller med snuttepuffan. Vaseline intensive care ( rosa tub är för händer o naglar ). bra pris o bra kärm
Vaseline intensive care för hand och naglar är jättebra. Även body butter från bodyshop. Den är feeeet!!
Jag har väldigt torra händer så jag har provat i princip allt.
Det enda som hjälper är Helosan. Den känns ganska tjock, men torkar snabbt in och är direkt mjukgörande .
Andra krämer typ apotekets eller vaselin intensive care och liknande tycker jag är alldeles för tunna (de åker bara omkring på händerna utan att avhjälpa det torra). De här krämerna luktar ju jätte fräscht och så, men för mina händer är de värdelösa....
Kan tillägga att Atrix också hjälper. Men den tycker jag är alldeles för kladdig (torkar inte in lika snabbt som helosan) och luktar inte så gott.
Fotvårdssalvan brukar jag ha till fötterna, men även andra delar på kroppen som behöver extra tuff behandling och den rekommenderas om stora problem råder!!!
(CCS alltså)
Testa Mary Kays Silkeshänder. Det är ett sett om fyra produkter varav en är bivax en kräm för extremt torr hy och så finns det en helt underbar handkräm!
Hör av dig om du vill veta mer!
=)
Slår också ett slag för Helosan! Super bra!
Canoderm, från apoteket. Den innehåller bland annat oilka oljor och karbamid, som binder fukt. Den är receptfri, men du kan få den utskriven av en läkare eller sjuksköterska, då går den på ditt högkostnadsskydd!
Jag har två tips, mary kays silkeshänder, precis som skönhetskonsult säger. Funkar för torra fötter också :) Dessutom är Doves natt handkräm superb! "Regenerating Care". Går in supersnabbt i huden och omedelbart blir man mjukare!
"Vaseline intensie care" är ok men jag föredrar Niveas "Intensive Nourshing cream". En annan som också är bra är Dove´s handkräm.
Har ni riktigt riktigt torra händer ska ni använda body butter från bodyshop. Den är jättefet och jättebra! Jag använder den för mina händer och jag har väldigt torra händer, speciellt på vintern.
Inget slår Dr Hauschkas handkräm! Den är som en tjockslava men kladdar inte det minsta! Gör torr irriterad hud mjuk och fin på direkten! Kostar just över hundralappen.