• Pliten

Kinaskor

Jag ska få min klänning uppsydd i ett sidentyg jag köpt i Kina och till den skulle jag vilja ha ett par Kina-skor. Ja, ni vet sådana där platta saker som vi 70-talister hade när vi var små... Helst ett pat vita som jag sedan kan "garnera" själv...

• Svar på tråden Kinaskor
  • Ankmor

coolt!!
    om inte mitt minne sviker mig så har jag för mig att min mamma köpte sådana platta skinande saker på Indiska.
    svarta med rött inuti hade jag, och jag var avundsjuk på min kompis som hade blanka vita fina!!
    Om inte det finns på Indiska kan du ju alltid gå in i någon orientalisk/kinesisk affär och fråga dem, kanske du har tur...
    lycka till!!

• Pliten

Tack för tipset!

Själv hade jag de allra tråkigaste: svarta med VITT inuti!!! Inte konstigt att man blivit knäpp efter en traumatiserad barndom .

• Ankmor

Huu, trauma!!
    Lycka till ialla fall!!

• siouxie

i stockholm finns dom att köpa på en kinaaffär på drottninggatan. Kostar 99 pix :) brukar dock variera i färger.. dvs kan inte lova att vitt finns inne jämt

• Skrutthumlan

sånna har jag...mina favvo skor på sommaren
    Har cerisa, vinröda, 2 par svarta varav ena paret är med blomma på..

Blammo heter affären på drottninggatan...
    Där köpte jag dom cerisa...det fanns då även i turkosa, gula och svarta.

/skrutt

• mulan

w w w. z o o v i l l a g e . c o m

utan mellanslag så klart, har en del kinaskor på blammo i rullmenyn.

mulan

• Majlo

Jag har kollat runt lite nu och det finns kinaskor på zoovillage och på Gudrun Sjödens rea (ej billigt dock`). Inga var víta vad jag såg.

• mañana

Kina Li på Ringvägen på Söder har Kinaskor. Inte så jättefina tyckte jag. ca 80 kr.
    De kan ju ha fåt tin nya modeller...

• Majlo

mulan, vi måste ha gjort våra inlägg nästan samtidigt!

• Pliten

Åh, vad mycket tips! Jag ska genast kolla runt!!! TACK

• siouxie

Skrutthumlan
    fast det var inte den affären jag menade.. blammo alltså. Det här är en tvättäkta kinesbutik med risskålar o buddagubbar osv.. :) Lite längre upp på drottninggatan..

• Skrutthumlan

siouxie

jaha...
    Där har jag också varit..
    Men kvaliten på dom är inte så bra, två av mina par köpte jag där..

/Skrutt

Svar på tråden Kinaskor