• emipon

Har börjat rodna!?!

Tycker att den illröda smilisen passar bra i sammanhanget.
    Det känns så fånigt alltihop så jag skäms nästan... Jag har aldrig tidigare, inte ens i de känsliga tidiga tonåren, haft problem med att rodna, men nu helt plötsligt, så minsann!
    Har en kollega, en jättesöt och trevlig kille, som inte är något annat än just en kollega och inte heller kommer att bli. Jag ska gifta mig med min snutteplutte om några månader, vad kollegan beträffar vet jag inte ens om han har flickvän men det verkar väl troligt.
    Men så fooort jag ska prata med honom så blir jag fullkomligt illröd i hela ansiktet!
    Och hur fånigt känns det, tror ni? Och vad ska han tro, då?
    Arrgh, har ni något tips?
    / Röd emipon

• Svar på tråden Har börjat rodna!?!
  • IngelaH

Konstigt nog finns det vissa som har ett sådant sätt att man rodnar när man pratar med dem. Även om man inte är intresserad av denna person så kan det bli så. Försök att gå in i din yrkesroll när du pratar med honom så du kan gömma dig bakom den (beror iofs på vad du jobbar med)...kan ha samma problem själv ibland, jobbigt men han tycker säkert bara att det är gulligt och att du är attraherad av honom. Vilket han säkert inte har nåt emot ;)

• SYL

Jag rodnar varje gang jag pratar med chefen.. kanns liksom som att jag inte kan prata engelska helt plotsligt.. Han ar absolut inte "farlig" och inte snygg heller sa jag fattar verkligen inte, men pinit ar det..

• emipon

Så skönt att det finns någon till... Det värsta är att nu när jag börjat tänka på det, så blir det ju bara ännu värre. Ett av våra små barn på jobbet tittade storögt på mig idag och sa: "Men! E´ du KÄR i Xx, fröken?" Vad säger man då, då?
    Ja, ja. I-landsproblemen hopar sig, som ni märker. ;)
    Och IngelaH, ja tänk om han tror det...

• IngelaH

Haha :) precis som du säger är det ett i-landsproblem... Men jobbigt för det. Jag blir ibland röd i ansiktet när vår VD kommer förbi eftersom han är snygg och har lite flirtig blick men ibland blir jag röd i ansiktet på tunnelbanan eller vid andra offentliga sammanhang om det är mkt folk och jag koncentrerar mig på att inte bli röd. Då blir jag knallröd!Mitt bästa tips är att låtsas som om du är jättekaxig och vågar allt, då stålsätter man sig mot att bli röd. Tänk dig att du är en kändis eller nån som har kontroll över allt. Hoppas det funkar! Annars är det ju inte såååå farligt. kram

Svar på tråden Har börjat rodna!?!