• delphi

korsetter torseletter gördlar...hjälp

Hej!
    Har nu gett mig in i underklädersdjungeln.
    Är lite större drar en 44 och är F över bysten. Klänningen jag ska ha kräver lite formande underkläder. Vill ju inte oroa sig för veck tydliga valkar trosoch BH linjer.

Har letat i stans underklädes affärer...dåligt utbud.
    tittat på nätet bra utbud men vågar man köpa oprovat.
    Hur har ni gjort?
    :D kul men lite ansträngande att vara på G eller vad säger ni...männen slipper ju iallafall detta bekymmer!

• Svar på tråden korsetter torseletter gördlar...hjälp
  • Tramsiga tösen

Jag vill gärna ha en riktig korsett! Jag har hört att man måste skolas in i den, dvs vänja kroppen vid att ha kosett för att kunna röra sig bekvämt. Det låter lite medeltida men jag e så sugen på en riktig geting midja till bröllopet.
    Om du e lite större e det kanske svårt att hitta en korsett som inte 'puttar ut' valkarna. Jag funderar på ngn elastisk gördel, de verkar mest bekvämma och slätar ut kanske mer än drar in.
    Mitt enda råd e att försöka hitta en bättre underklädesaffär. Köäpenhamn har massor, vart bor du?

• Cybermamman

Tramsiga tösen: Går det bra med tentaläsningen?

• Tramsiga tösen

Inte ett dugg, jag har chattat och hållt på med ansiktsbehandlingar. Detta måste kanske bli sista inlägget för idag.. Tack för påminelsen!

• delphi

Tja..en riktig korsett puttar inte ut valkarna men den är lite dyrare typ 3000:-Bor i Linköping så Köpenhamn är inget alternativ.
    jag kommer nog att köra på gördel och torselett...blir kanske lite mycket men stöd är aldrig fel.
    Har burit korsett tidigare och det är faktiskt väldigt skönt. Får kanonhållning. Man behöver ju inte snöra åt dem så man kvävs :)

Svar på tråden korsetter torseletter gördlar...hjälp