• wera

Tejpa brösten istället för riktig bh.

Finns det någon som har testat att tejpa brösten. Det finns ju att köpa en sk.Bh som består av tejp som skall lyfta upp och hålla brösten på plats. Har någon testat den? Funkar den på en tvåbarnsmors bröst dvs. hängbröst? Den klänningenjag är intresserad av har inga riktiga axelband vilket tvingar mig till att fixa till brösten på annat sätt. Vanlig bh utan axelband känns inte säkert - kan ramla ner närsomhelst. Känns böttre om man kan tejpa brösten underförutsättning att det funkar på 75bhäng.

• Svar på tråden Tejpa brösten istället för riktig bh.
  • Tjejen i Läjet

Hejsan!
    Jag har gjort det och det fungerade inte alls som det sägs att det ska göra. Man fick ingen push-up alls och sedan var det ett rent h.....att få bort tejpen. Skulle inte rekomendera detta. Plus att om du nu har lite häng så blir det inte bra. Rekomenderar en "korsette" med kuddar i. De sitter uppe och trycker upp där det ska. Titta runt lite i underklädsbutiker. Jag har hittat många fina.

Kramar Ayse
    Ps lycka till Ds

• lillakisse

hum pa mig funkade dom ganska daligt..
    Men man kan tejpa med typ silvertejp later konstigt men funkar..
    eller andvända en riktig korset/korsasge
    dom haller även tyngre saker pa plats

• Långdrångeln

Har provat tejp-BHn men den är helt kass på mig. De gånger jag måste tejpa bysten använder jag Leukoplast (hudfärgad tejp på Apoteket, 5cm bred). Det funkar tokbra, bara lite smärtsamt då man ska ta bort den.

• erre

Hur tepar ni? Några bra tips?

• lillakisse

Jag brukar sta som om jag duchar haret i ett badkar alltsa hänga ner huvud och överkropp...
    sedan tejpar man fran en sida under brösten till andra sidan och motsat...
    sedan kan man ställa sig normalt när man har själva grunden och tejpa pa utsidorna sa att det puttas ihop och man far den rätta formen..jätte svart att förklara när man inte kan visa..

• Nathaly

Jag har ett tips om man inte har större byst. När jag har axelbandslösa överdelar har jag klippt sönder överdelen på en strumpbyxa som jag har under toppen. Funkar kanon för mig.

• HelleBelle

Jag har köpt en klister bh i silikon. Den sitter och är INTE svår att få av. Jag har 75C och den sitter bra. Dessa finns att köpa på bla tradera.com och ellos.se

Svar på tråden Tejpa brösten istället för riktig bh.