Känslorna finns men han vågar inte satsa på oss!
Jag har lärt känna en underbar man, en person som jag har känt i ett par år och som jag alltid har haft en speciell relation med. För ca 8 månader sedan bekräftades att vi båda har känslor för varandra och hade haft det i över ett års tid redan då. Då hade han precis inlett en relation så det blev ingenting mer mellan oss men i november tog det slut med henne och åter igen blommade allt upp mellan oss. Vi har pratat om det och åter igen har våra känslor för varandra bekräftats, att vi båda tror att det skulle kunna bli hur bra som helst om vi gjorde ett försök med ett förhållande. Alla känslor stämmer och finns där med andra ord.
Så kommer problemet: han har blivit svårt bränd i förhållanden tidigare och är nu livrädd för att satsa på något nytt med mig, även om han säger att han tror på oss och ständigt talar om hur mycket han tycker om mig. Jag vet inte vad jag ska göra för att få honom att våga satsa. Han vill ha en relation, bilda familj etc men han verkar nästan hellre offra det än att ta risken att låta mig komma in i hans liv på allvar. Hellre förlorar han det han drömmer om än att ta risken att bli sårad i ett nytt förhållande, detta trots att han ändå tror att det skulle fungera mellan oss.
Jag håller på att bli tokig av allt det här! För första gången i mitt liv har jag mött en man som känns 110% rätt för mig, någon som jag kan se mig själv bilda familj med och bli gammal med, det är som att jag har kommit hem när jag är med honom. Allt stämmer och jag vill inget hellre än att bara få göra ett försök med honom och se vad det kan bli mellan oss.
Så vad gör jag? Hur kan jag hjälpa honom över sin tröskel, hur kan jag göra för att få honom att äntligen våga satsa med mig? Det är lätt att säga att jag borde glömma honom och gå vidare men jag har aldrig känt så här med någon annan i mitt liv och det är så svårt att släppa taget när jag dessutom vet att känslan är besvarad. Kan någon hjälpa?