• marymaryh

present till min dejt

Jag har dejtat en kille nu i 2 månader, vi ses ganska ofta och jag börjar bli ganska så kär i honom, han säger att han känner likadant men det är ändå lite osäkert. vi är inte tillsammans om man säger så. Nu fyller dejten år (28) och jag vet inte vad jag ska köpa... Funderar på några hudvårdsprodukter tex.. någon bra ansiktskräm, mask osv.
    Jag vill inte lägga så mkt pengar (några hundra..)eftersom jag inte vill göra så stor sak av det hela. Vi känner ju i nte varandra så jättebra och jag vet inte hur det blir framöver heller. Behöver tips om vad jag ska ge, hjälp!

Dejten gillar träning och är mån om sitt utseende osv, han är superbra på o laga mat och gillar god mat o sånt. jag kanske kan laga en god middag hemma o bjuda på skumpa osv + köpa någon parfym el dyl. Helst skulle jag dock vilja köpa något mysigt som vi kunde göra tillsammans men det mesta kostar ganska mycket..
    M

• Svar på tråden present till min dejt
  • marymaryh

dejten fyller tjugoåtta!

• Sissel

Kanske fixa biljetter till någon bra konsert/föreställlning som ni kan gå på tillsammans? de finns ju i alla prisklasser.
    Hudvårdsprodukter från Lush? De är otroligt sensuella...
    Det var vad jag kom på nu, måste återgå till jobbet nu.

Lycka till!

• Linda_S

hm..... tja.....
    om han är bra på att laga mat kan du väl köpa något skoj till köket? Eller är det trist för en kille?
    det finns ju riktigt "killiga" saker som exklusiva hamburgerpressar och sånt.
    Kokbok tycker jag är i tristaste laget, men varför inte göra en egen? Klipp ut roliga recept, hämta hem från näten (ica.se och arla.se t ex) och gör en egen receptsamling med bara sån mat han gillar?

Eller något helt annat spår, underkläder är ju alltid uppskattat. Han kanske inte lägger 300 själv på ett par sköna kallingar, men det kan ju vara lyxigt att få ett par ändå?
    Ett snyggt skärp? Killar är mer svaga för kläddetaljer än vad vi anar =)

Men något mysigt ni kan göra tillsammans...
    Hm.. finns det något ställe där ni bor där du kan hyra bubbelpool med relax för en kväll? Ta med skumpa och småplocksmat (t ex parmaskinka, salami, mozarella, ostar, kex mm) och sen kanske en middag väntar hemma?

Hoppas du hittar på något bra!
    Kram Linda

• Julibrud 40+

Oj vilka minnen ditt inlägg framkallade: jag dejtade min nuvarande man. Han fyllde 30 just när vi hade varit "ihop" i 2 månader - panik vad köpa? Det blev ett armbandsur (iget dyrt), men jag minns hur villrådig jag var. Klockan har slutat gå för länge sedan, men han har inte haft hjärta att kasta den, så den ligger som ett litet minne i hans sängbordslåda.

• Hime

Ett litet delikatesspaket på olika sorters pesto, olivolja (med kryddor i flaskan) och någon speciell pastasort, skulle säkert bli uppskattat!

• plommon1

En liten chokladask med lyxiga praliner du själv valt tycker jag är en trevlig present.

• Madda

Om han gillar att laga mat så tycker jag absolut du köpa en kokbok eller ett delikatesspaket som någon skrev här, det tror jag han skulle uppskatta (det hade jag gjort som älllllskar att laga mat).

• Flickan81

Tycker du kom på den bästa presenten själv! En middag, skumpa i dörröppningen och ngn liten present efteråt.
    Vilken kille skulle inte uppskatta det?!

Kör på det så blir det varken för lite eller för mkt...känner igen problemet i början:)

Ha det så trevligt!

• EhjärtaK = sant

Åh vad härligt det låter att vara nykär .

Precis som Flickan81 redan har skrivit så tycker jag att du har kommit på den absolut bästa presenten själv - middag/champagne!!

Om jag var i din sits (och verkligen började blir kär) så skulle jag satsa på rosor.... Men det beror ju lite på vad du vill utstråla!

Svar på tråden present till min dejt