• Tramsi­ga tösen
    Äldre 2 Feb 14:22
    10026 visningar
    22 svar
    22
    10026

    Hyra mjukglassmaskin?

    Vad tror ni om att servera mjukglass med ett lyxigt tillbehörsbord till efterrätt? Blir det bara barnsligt eller tycker ni det e en rolig ide?

    Har någon gjort det innan, eller vet vad det kostar?

  • Svar på tråden Hyra mjukglassmaskin?
  • Ellte
    Äldre 2 Feb 14:24
    #0

    Helt underbart! Jag har ingen aning om ifall man kan göra det men jag skulle älska det :D

    Att ha en egen mjukglassmaskin är en dröm :D

  • guldlo­ck
    Äldre 2 Feb 14:25
    #0

    mmmmmm, gott! Häftig ide'! Undra bara hur man får tag på en?

  • Katt
    Äldre 2 Feb 14:27
    #0

    Låter underbart gott! Borde ju gå att hyra, kanske av Gröna Lund eller dylikt?

  • guldlo­ck
    Äldre 2 Feb 14:31
    #0

    Om ni ska ha bröllop snart så borde det ju vara ok att hyra från någon glassbutik, det är ju inte direkt högsäsong nu. Vad jag mig vet är de dock ganska stora och klumpiga, men inget är omöjligt!

  • Ellte
    Äldre 2 Feb 14:33
    #0

    Jag sökte lite...för skojs skull på google. Det finns en hel del företag som jobbar med att sälja nya och beg. mjukglassmaskiner...kanske kan du kontakta dem och fråga...eller höra om de har några tips på vart du kan vända dig.

  • Tramsi­ga tösen
    Äldre 2 Feb 16:00
    #0

    Va roligt att många tycker som jag! Ringde till ett ställe i malmö, de skulle ringa tillbaka men gav ett ungefärligt pris på 2-3000.

    Vi får se om vi kan få råd. Vi ska gifta oss i augusti och ha festen i en loge, så jag kan tänka mig att det skulle vara svalkande och roligt med glass.
    Det kan vara något som verkligen lyfter fram festen efter att man ätit.

  • Betani­a
    Äldre 2 Feb 16:03
    #0

    Helt underbart, jag hade ätit massor och aldrig glömt det bröllopet...

  • Tolin
    Äldre 2 Feb 16:09
    #0

    Jag med!

  • HansiB­ansi
    Äldre 2 Feb 16:34
    #0

    Tramsiga Tösen
    Jag har precis samma tanke som du!!! Har länge nu tänkt att det blir glassbuffe på bröllopet (p.g.a. allergier av alla dess slag) och har drömt om att man skulle kunna få tag på en mjukglass-maskin.... det hade ju varit det perfekta!! Men vet precis som du inte heller var jag ska få tag på det!! Hittade på blocket begagnade till salu, men för hur mycket pengar som helst.... och vad ska man med den till efter bröllopet? =)
    Hittar du något skulle jag bli superglad om du tipsade mig! Lovar att göra detsamma!!!
    Lycka till

  • Tramsi­ga tösen
    Äldre 2 Feb 17:53
    #0

    de jag pratade med var Bergboms Kylcenter AB i Malmö. Men det var inte säkert de kunde, hade igentligen bara uthyrning på längre tid. Han skulle återkomma i dagarna. jag skriver när jag fått svar.

Svar på tråden Hyra mjukglassmaskin?