såstaholm?
Någon som haft bröllopsfest på Såstaholm i Täby? Berätta gärna om alltihop!
Någon som haft bröllopsfest på Såstaholm i Täby? Berätta gärna om alltihop!
Hej Madelyn,
vi har bokat Såstaholm till vårt bröllop den 20 augusti 2005. Det är en fantastisk lokal och otroligt trevliga och proffsiga personer som arbetar där. Jag lääängtar tills vi gifter oss och de på Såsta kommer bidra till att vår vigsel och bröllopsmiddag kommer bli underbar.
Vi kommer även att viga oss på Såstaholm, antingen utomhus om vädret tillåter eller inomhus i en vacker konferenssal.
Funderar ni på Såstaholm, eller har ni också andra förslag? När gifter ni er?
visinge,
har du varit på Såstaholm innan? Jag försökte gå in på deras hemsida men det verkar vara nåt fel på den.. synd för jag hade velat se bilder. Hur mycket betalar ni för festen? Alltså kuvertpris osv? Vi gifter oss i feb 2006. Har inte bokat kyrka än.
Jag har själv inte varit på Såsta på bröllop, men vi har bekanta som haft bröllop där och som sa att det var fantastiskt. Men efter 2 besök där så känns det som en självklarhet att vara där, ingenting kunde ha varit bättre, du vet en sån där magkänsla att ingenting kan stå emot den anda som finns på Såsta.
Vi betalar ca 70 000 kr för hela arrangemanget, kuvertpriser ligger på ca 980 kr/person.
Vad ingår i kuvertpriset?
Jag blir jätteglad om du orkar svara på alla dessa frågor jag har! Ska kolla upp Såstaholm själv oxå men det är alltid kul att höra vad andra tycker!
Såstaholm: Vi kommer bli runt 70-75 personer.
I det ingår:
lokal för vigsel+arrangemang
brudskål + snittar
3-rätters med vin+dessertvin
tårta
kaffe o avec
dukning+arrangemang
cdanläggning.
Det låter ju jättebra! Måste kolla upp Såstaholm! Ska era gäster sova över oxå och i såfall var?
Vi har bokat upp 20 rum på Såstaholm, så vi vet med oss att det är några som kommer att sova kvar.
Skojigt!
Jag läääängtar verkligen!!!!!!!
Det kommer bli helt fantastiskt helt enkelt.
Augusti... det är inte så långt kvar ju.
Vad kul! Själv har jag 1 år kvar! *otålig*
Funderar ni fortfarande på Såstaholm? Hur går det för er?
visinge,
nej vi har lagt Såstaholm åt sidan. Istället har vi bestämt ett ställe i stan tror jag..
Vi ska ha bröllopsfesten på Såstaholm den 14 maj! Det är ett toppenställe så jag tror inte vi blir missnöjda!
Vad kul för er! Jag har aldrig varit där- blir lite nyfiken..
Men vi har redan bestämt lokal så Såstaholm är inte aktuellt för oss på det sättet
Hur många gäster måste man vara för att kuvertpriset ska vara 980 kr? Minimiantal?
malin81: Det beror ju helt på vad ni väljer för upplägg med mat, tårta, vickning, dryck. Men ett minimum på antal gäster för att komma upp till deras minimigräns vad gäller för bokningen är ca 70 gäster eller 70 000 kr.
Jepi: Vi ska dit på provmiddag den 21 maj och vi har redan varit där med föräldrar och släkt på visning och vi lääängtar verkligen.
Såstaholm känns som en fantastisk plats att vara på och vi kommer även hålla vår vigsel där.
Hej Visinge!
Vi provåt vår meny för ngn månad sedan o det blev supergott! Om 2 veckor är det dags o jag längtar så! Ulf har koll på allt så vi behöver inte bekymra oss. Lycka till!
Du får berätta sedan hur allt gick!!! Vi har fått så bra kontakt med Ulf och alla andra på Såstaholm, så vi känner oss fullkomligt trygga.
Kommer ni också övernatta i den gudomliga bröllopssviten?