• Sep brud

    Skärgårdstema

    Tänkte att vi alla som vill ha våra bröllop inspirerade av skärgården eller vattnet kunde slå våra kloka huvuden ihop. Finns det någon som vill träffas för att spinna ideér mm?

  • Svar på tråden Skärgårdstema
  • Popcorn

    Hej Sep brud!
    Vi kan ta ett specialsnack vid nästa träff med "vårt gäng" (se tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m877275.html)- och de/vi nu kan bestämma någon dag vill säga .
    Min blivande och jag träffades genom vårt gemensamma intresse dykning och både på grund därav och eftersom vi båda älskar havet kommer vi att ha lite havs-/vattentema på vårt bröllop. Det är också därför vi har valt ett festställe precis vid vattnet och ska gifta oss vid vattnet - om det inte regnar förstås! Inbjudningarna ska gå som flaskpost i trälåda, men vi har inte hittat några vettiga lådor ännu. Flaskorna är dock klara. Annan havsanknytning kommer att bli stenar på borden, blå/gröna färger etc.

  • Sep brud

    Jag hoppas att det blir den 9:e, kan nämligen inte den 8:e. Hoppas vi ses!

  • Karin augusti-05

    Hej!

    Vilken tur jag hade som hittade denna tråden....ska också ha havstema och ska också skicka "flaskpost" som inbjudan...har lite fler idéer men vill få ännu fler....ska flytta upp till stockholm i slutet av februari....så jag hoppas det är ok att jag följer med på någon BT-träff & får lite nya fräscha idéer... ;o)

  • Sep brud

    Karin augusti-05, vad kul. Vart bor ni nu och vart ska ni bo i Stockholm? Är et permanent eller bara en tid som ni flyttar?

    Vi får ta och träffas när ni har installerat er.

  • Karin augusti-05

    Sep brud, ja - det ska faktiskt bli jättekul att komma till Stockholm...vi bor för tillfället i Växjö, eftersom jag har pluggat här under tre års tid. Min pojkvän har fått en ny tjänst uppe i Stockholm och det är därför vi flyttar upp...+ att det blir nog lättare för mig att få jobb i Stockholm...det är iofs fler som söker jobben men i Växjö med omnejd är det väldigt få jobb att söka överhuvudtaget så vi chansar på stockholm... ;o) Vi hittade ingen hyresrätt så vi blev tvungna att köpa en bostadsrätt...den ligger vid tunnelbanehållplts Blåsut (= nära Globen). Så man kan väl lungt säga att vi kommer att stanna ett tag i Stockholm...orkar inte flytta mer nu på ett bra tag! ;o)

    En träff när vi kommit upp låter som en jättebra idé - behöver som sagt få mer råd & hjälp...och förhoppningsvis kan jag ge detsamma tillbaka...+ att det är ju alltid kul att lära känna nya människor... ;o)

    Sep brud, var bor du själv någonstans? Och var kommer ni ha bröllopet?

    Ha det - vi hörs!

  • Sep brud

    Jag bor vid Kummelnäs, från blåsut så ligger det bort från stan mot Värmdö till.

    Har ni bott i Stockholm tidigare eller är ni båda från Växjö?

    Vi gifter oss den 3/9 ute på Sandhamn, ska ut dit nu i helgen för att diskutera kyrkan, maten, boendet jag nästan allt, så det ska bli jätte kul.

    Gifter ni er i Stockholm?

  • Karin augusti-05

    Hej igen Sep brud (+ alla andra... ;o) ).
    Jag blev så nyfiken att jag var tvungen att kolla var Kummelnäs ligger...såg att det låg nära havet...måste vara jättefint att bo där ute?

    Du frågade om vi är ifrån Växjö? Jag är från Göteborg där jag bodde de första 22 åren...sedan har jag flyttat runt pga skola m.m...pojkvännen har bott på flera ställen men mest i Älmhult (ca 6 mil från Växjö....) så ingen är härifrån och vi har aldrig bott i Stockholm...men jag är iaf liiite van vid storstadsmiljö... ;o)

    Jag har seglat i Stockholm skärgård & då var vi bland annat i Sandhamn - det är ju jättefint därute!!! Verkligen mysigt ställe att ha bröllop på...brukar ni vara där på somrarna eller hur kommer det sig att det blev Sandhamn? Sedan MÅSTE du berätta hur det gick när ni var där ute & fixade allt...*nyfiken*

    Nej, vi kommer faktiskt att gifta oss på Västkusten (Orust) då jag är döpt där + att vi har sommarställe där...men hav som hav... ;o)

    Hoppas att allt blivit som ni vill med kyrka, mat m.m.....ser fram emot att få reda på mer... ,o)

  • Sep brud

    Karin augusti-05, hur går det för er? Mycket att packa?

  • Karin augusti-05

    Sep brud,

    Vi har mängder att packa - och som vanligt så stökar saker & ting till sig...kortfattat kan man säga: 1.Kunde inte köra med släp upp till stockholm med första flyttlasset i går då vädret var för dåligt....så det blev tåg = problem med att få upp allt innan besiktning...sedan väl uppe i stockholm i vår nya lägenhet fick vi reda på att all el måste bytas ut...och det tar längre tid=>att denna helgens planerade målning blev inställd...så nästa helg blir det både flytt & målning...tack och lov så hittade vi en lösning så vi kör upp med ett flyttlass i morgon på dagen...så vissa problem har löst sig....med el-bytet kostar skjortan...och bröllopet med... ;o) Så det blir till att omprioritera! ;o)

    Annars är allt toppen - bröllopsplanerna går framåt men för tillfället händer det inte så mycket....hoppas att jag kan träffa dig, Sep brud + ev några mer som vill & diskutera lösningar så snart vi fått upp flyttlasset...inte lätt att hitta folk som vill snacka om inbjudningar, färgtema m.m... ;o)

    Jag kommer antagligen inte hinna kolla på BT så mycket innan första mars...men sen är jag tillbaka! ;o)

    Vi hörs!

  • agnelia

    Skärgårdstema,
    använd frimärkena "Stockholms Skärgård"!

Svar på tråden Skärgårdstema