• Helgona

Förnya löften

Är det någon som förnyat sina löften, eller varit på någon sådan tillställning?
    Jag (och min man) skulle vilja göra detta till ett festlig tillställning. Men hur mycket? Klänning? Frack? Tårta eller bara fest...Kyrka eller någon annanstans? Berätta snälla!

• Svar på tråden Förnya löften
  • Tolin

Jag har aldrig varit på något eller hört om någon som gjort det. Tycker dock att det är en vacker tanke. Har man haft ett väldigt enkelt bröllop först kan jag förstå om man vill göra om det med stor pompa och ståt, brudklänning, frack och hela paketet. Enligt mig är det nog bara ni själva som sätter gränserna.

• Helgona

Ja alltså vi hade frack och klänning och tårta ...ja allt det viktiga men ingen fest. Mest för att vi gifte oss 1a jan (inte många som orkar festa 2 dagar på raken) och vi hade bjudit in lite konstigt folk som jag inte hade bjudit in idag, mest för att fylla ut kyrkan tror jag...*fnissar förläget*
    Pigge (Asienkatastrofen) hade förnyat sina löften precis innen de åkte... det lät så fint! Speciellt när vi fortfarande är så lyckliga med varann.

• Tolin

Läste också det och det var så vackert och sorgligt på samma gång. Det är nog vanligare i USA, men det är väl en sed som vi kan ta till oss här också? Vi är nog rätt dåliga på att hitta ursäkter för att fira kärleken här i Sverige, tror jag. I Danmark är det exempelvis jättevanligt att man har _stora_ kalas när man har 12,5 årig och 25 årig bröllopsdag. Låter kul!

Personligen hade jag inte valt att förnya löftena i kyrkan. Dels för att jag inte är nämnvärt troende, gifte oss i kyrkan ändå och dels för att det kanske är skumt om det är _precis_ som ett vanligt bröllop. Eller? Hade nog hellre bjudit alla vänner till fest för att fira bröllopsdagen och överraskat med en liten ceremoni i samband med välkomstdrinken kanske? Vad vet jag?!

Svar på tråden Förnya löften