• brudaugusti

billiga fina vinglas

hej alla
    någon som vet vart man kan köpa billiga vinglas.. Vi behöver ju till festen och lokalen vi hyrt har bara vanliga vatten/saftglas.
    någon som har tips på vart man kan handla billiga glas?

• Svar på tråden billiga fina vinglas
  • inte min tur än

ikea har ju billiga o helt ok glas!

• Stina S

Hej!
    Åhlens har oxå fina!

• raskan

Nu vet ju inte jag vart du bor men här i stockholm finns det ett ställe som heter Grosso på karlaplan å dom är super biliga!!
    Millan

• Borboleta

IKEA:s "Svalka" finns i många olika stilar och kostar 39kr för sex stycken.
    Jag har deras rödvinsglas och jag gillar dem. Det gör ju inget om de går sönder när de är så billiga!

• milo

Kolla in Rusta. De har bra priser och ibland kampanjer. Jag fick själv tag i skumpaglas 6st/19.90 visserligen inte jättesnygga men funktionella.
    Lycka till med sökandet

• Lionez

Köpte också mina vinglas på IKEA. Kanonbra.

• GBG

Raskan: vad kostade glasen på Grosso? Jag har aldrig varit där, vad är det för typ av butik?

• Rystall

Det går ju att hyra glas, så slipper du stå med en mängd glas som du inte har nån användning av efteråt.

• Johanna = en lat kock

kan du inte köpa in tex ikeas (största röd-)vinglas (som flera vinexperter faktiskt rekommenderar)

tillsammans med någon/några andra - 24 eller 30 vinglas är ju aldrig fel att ha hemma...

• C.A

Hör dig för om du kan hyra glas. Vi ska hyra från ortens glas- och porslinsbutik. De tar 2kr/glas. Helt kanon!

• Johanna = en lat kock

se bara till att ni inte har ngn klausul i hyreskontraktet som säger att ni måste betala för trasiga glas...

vet flera som säger att de aldrig skulle hyrt eftersom flera glas gick sönder i transporten - både till och från festen - och detta var de tvungna att betala för
    upp till 80kr per glas

• inte min tur än

Var inne på grosso igår. 15kr kostar deras vinglas, som var jättestora. Så ikea är nog billigare!

Svar på tråden billiga fina vinglas