• Bröllopstokiig

Prisnivå - Bergalid

Hej,
    Vi ska gifta oss i januari 2003 i Sundborn och letar nu efter festlokal för 80-talet gäster. Har hört att Bergalid är fint och att det även går att få mat etc fixat via dom. Är det någon som vet hur mycket det kostar? Tips på andra lokaler tas tacksamt emot. Mvh

• Svar på tråden Prisnivå - Bergalid
  • Bröllopstokiig

Åsa & Gustaf!

Bergalid? Går det att "hyra"/låna?
    Jag kan rekomendera ett Pensionat åt Svärdsjö/Enviks-hållet med stor service och fint läge.

Intresserad? Maila mig på mumin119@hotmail.com
    så kan du få telefonnumret dit, ifall du vill.

Vi ska vara där nu i sommar på vårt bröllop och vår kuvert-avgift ligger på 350-400 kr/person och då "slipper" vi hyra lokalen, den är automatiskt bokad för oss.

M.

• Bröllopstokiig

Kan man hyra Bergalid?

Ett annat tips är Björkans Pensionat, Enviken. Mycket bra priser och BRA service. Vårt kuvertpris hamnade på 350-400:-.

• Bröllopstokiig

Tack för tipset. Håller med om att Björkans Pensionat är fint, men vi vill gärna ha festen i Falun.

• Bröllopstokiig

Ok..., Hotell Winn då?

• Bröllopstokiig

Hej Åsa och Gustaf

Jag har hört att de tar 5000 i hyra, vi bor grannde med bergalid och hade gärna velat vara där själva med det blir för dyrt.

Hoppas ni hittar på något bra ställe att vara på, det är bra knepigt med lokaler i Falun.

/Tove

• Bröllopstokiig

Åsa och Gustaf,

Vi har bokat Bergalid för vårt bröllop i augusti och det är sant att det kostar 5000kr att hyra det, men man får bara ta maten från deras egen cateringfirma som drivs av Marianne Rapp.

Vi kommer att hamna på 360 kr/per kuvert för trerätters middag med kaffe och bröllopstårta. I det priset ingår servering, disk, porslin och dukar, servettbrytning, ljus och lövning ute och inne.

Dessutom tillkommer städavgift på 250 kr/timme så man får räkna med ca 2000kr, beroende på hur stökig festen blivit.

Alkoholen får man ta dit själv.

Hoppas det här hjälper er lite i allafall. Det är verkligen en tjusig miljö att ha bröllopsfest i.

• Bröllopstokiig

Ok! Jag får ge mig!!
    Trodde inte det gick att hyra Bergalid. (Min mamma sade något om det när hon va där på en guidad tur...)

Ok, 5000;- låter lite väl mycket iaf, tycker jag...

M.

• Bröllopstokiig

Hej igen,
    och tack till alla för tipsen! Camilla, vet du om man även får ha egen bar till festen på Bergalid, eller får man bara ta med vin etc till middagen?

Vi har nu fått två kostnadsförslag från officersmässen, men har inte bestämt oss ännu (läs: är fortfarande intresserade av andra möjliga lokaler!). Priset per kuvert ligger på ca 520-600. I priset ingår förutom fördrink och mat även lokalhyra, dukning, blommor, städning, tillgång till stereo och bar (fram till kl. 0100). Tårta och avec ingår inte. Mvh Å & G

• Bröllopstokiig

Åsa och Gustaf,

Man får ha egen bar också och antingen ordna egna bartenders eller hyra det från Bergalid.

Baren får vara öppen till 01.00 då också musiken ska sluta. Sen är det stängning av lokalerna 02.00 eftersom det är i tätbebyggt område.

Hör av er om ni undrar något mer. Lycka till!

• Bröllopstokiig

Tack så mycket Camilla!

Svar på tråden Prisnivå - Bergalid