• Bebbsen05

Tänk om något hände bebbsen??

Tänkte jag skulle fråga samma sak på FL, men det går inte att komma in..

Var ute och körde förrut. Helt plötsligt när jag kör rakt fram så kör en annan bil ut rätt framför min bil. Jag var tvungen att tvärnita och det drog till väldigt mycket i magen! Jag hade då en hastighet på ca 90 km/h.

Nu har jag inte kännt bebbsen sedan dess och det kanske är 2 timmar sen. Har börjar få ont högst upp i magen (där bröstkorgen slutar).
    Är det för tidigt att börja oroa sig för att något hände??

Är i vecka 33!

• Svar på tråden Tänk om något hände bebbsen??
  • Monn

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga.

• blivande fru J

eller kvinnoklinikens nummer

• Bebbsen05

Usch, man blir så orolig!
    Ska ringa...

• K.C

jag har själv aldrig känt nån bebis i magen så jag vet inte - hur ofta har du känt den förut? är det ovanligt att du inte känner nåt ibland? annars kan man ju lätt inbilla sig saker...

men tycker du ska ringa och kolla så att du kan lbi trygg!

håller verkligen tummarna för dig!

• Bebbsen05

K.C
    Nu känner man den nästan hela tiden, eftersom den är så pass stor att man känner bara den rör sig lite...

Har druckit lite kallt vatten, det brukar få dem att röra sig.
    Det är det att det börjar göra ont i magen....

• K.C

Men gumman..! Ska du inte åka upp? För säkerhets skull, bara om inte annat! Jag tror inte att det är nån fara, men tycker man ska ta det säkra först.

• Bebbsen05

Jag försöker få tag på min faster, men det är upptaget! Hon är sjuksköterska.
    På sjukvårdsupplysningen ber de en ringa förlossningen om man är gravid och sist jag rngde förlossningen fick jag nästan en utskällning för att jag ringde dit och inte väntade tills barnmorskan hade telefontid 12 timmar senare! Så jag väntar på min faster så länge..

Tänk, vad orolig man kan bli för någon annan!

• Bebbsen05

Nu har jag pratat med henne!
    Hon pratade med sina arbetskompisar (hon var på jobbet nu) och de ringde förlossningen som ville att jag skulle komma in direkt!
    Så nu är min faster på väg fårn sitt jobb för att hämta mig...

Hoppas bara allt är bra med lillen!!

• Hjortrongull

Men gumman! Hur går det för dig? Har du fått tag i din faster? Hade jag varit du så skulle jag ha åkt upp till förlossningen och krävt att de ska göra ett ul!!

*kramar om och håller alla tummar och tår för att allt är OK med bebben*

• ängsklocka

Om du har ont så tycker jag att du ska ringa och fråga på förlossningen ändå, dom måste ju förstå att du blir orolig. Annars får dom väl bli griniga!

Svar på tråden Tänk om något hände bebbsen??