• Kaprifol

Blont hår som blivit "råttfärgat"

Hej! Jag är ny här på forumet och tänkte att ni kunde ge mig råd...

Mitt blonda hår är väldigt tråkigt i färgen, inte längre så blont som det brukar vara. Jag vill helst inte färga eller slinga det, det blir så slitet då. Finns det produkter som ljusar upp håret utan starka medel, t.ex. schampoo, inpackning ller något annat?

• Svar på tråden Blont hår som blivit "råttfärgat"
  • Lok

Toning sliter inte på håret!

• Lok

Det gör ju inte håret ljusare men mer glansigt och frächare.

• Zyrzan

En toning ljusar inte upp håret men kan ge den färg du saknar. Kanske guldtoner hade gjort håret varmare och "blonadare". Eller shampo och balsam för blondiner, dessa är bra för att få färgen att hålla eftersom blond färg gärna skiftar.

• BlaBla

Lok; Sliter verkligen inte slingor på håret? Lika lite som shampo eller balsam? :/

• Lok

Bla Bla:
    Slingor och toning är inte samma sak! Slingor sliter eftersom det är väteperoxid i. Men det är inte det i toning.

• BlaBla

Oj! lok, jag trodde att du skrev "slingor", ibland är man blind :D

• Lok

Bla Bla:
    Ja det är man ibland! Hi hi

• *Blomman*

L'Oreal har färgshampo i olika nyanser som är till för att användas 2-3 ggr i veckan för att fräsha upp sin hårfärg.

• snuff

hmm.. vill man verkligen ha DET håret på sin bröllopsdag så tyckar jag nog att lite slingor inte behöver skada så mycket. Hårfrisörer i dag har så bra utvecklade produkter (shampon å balsam å inpackningar) för färgat/slingat hår att du knappt kommer märka någon skillnad. TÄnk däremot på att använda bra produkter, å inte de typer du kan köpa på ex ICA. Hoppas du kommer fram till nåt bra!

• *Blomman*

Om det gäller bröllopsdag så ska man absolut gå till salong, man vill ju bli så fin som möjligt. :)

• snuttepuffan

Jag kan rekommendera Sheer Blonde. Använde det förut och minns att jag blev chockad de gånger jag provade ett annat schampo eftersom håret blev så mörkt. Slutade dock när jag färgade håret mörkare, men nu funderar jag på att köpa det igen istället för att färga håret.

• Cecilia J

Jag ljusfärgar mitt hår, eller ja, de slingor som ska bli ljusare. Så idag har man inte bara valet att göra slingor.

• DixieChick

använd endast produkter från sheer blonde , de är otroligt bra! ger fin färg oc vårdar!

• BlaBla

Cecilia J: Blev lite intresserad! Berätta ALLT du vet ;)

• Cecilia J

Ha ha, vet inte mer än att min frissa ljusfärgar mina slingor. Jag överlämnar mig alltid i hennes händer.

• Mickes brud

Man kan ju bleka hela håret och sen lägga i en ljus toning över... Håret blir kanonfint och lättkammat... Enbart en blekning gör håret fruktansvärt strävt och konstigt.

• BlaBla

Mickes brud; Men det måste ju ändå vara någonting som bara "ser ut så". Blekningen sliter ju lika mkt bara för att man tonar ovanpå?

• 14maj

SLINGA!

Du kan färg-slinga det i ljusa nynser. Det blir mjukare än om man bleker. Det är blekning som sliter, inte färgning. Om du gör det en gång, kommer du i vilket fall inte märka något annat än att det blir finare. Men gör det inte själv, gå till frissan!

Jag har tunt blont hår och har slingat i massor år. Jag märker skilnad på håret beroende på vilket schampo/balsam jag använder, men håret har aldrig känts slitet efter färgning/slingning.

Lycka till!

• Mickes brud

BlaBla:
    Jag blekte hela mitt hår och tonade över i en annan färg... håret är helt underbart!! Mjukt och glansigt

• plommon1

Prova silver schampo! Kan rekommendera det från Matrix. Tar bort alla gula nyanser och håret blir betydligt ljusare! Funkar kanon för mig ialla fall!

Svar på tråden Blont hår som blivit "råttfärgat"