• sandra76

Fråga ang mat !

Är så kluven! Bortsett från en rejäl (riktigt rejäl!) frukost så tycker jag att det fungerar bäst att sedan bara äta middag kl 17-18. Jag har även ätit var 3:e tim vilket var mkt jobbigt i min vardag & jag har även ätit det klassiska lunch & middag.. Ur viktnedgångsynpunkt ser jag snabbast resultat då jag endast äter middagen- det är väl konstigt? Om jag tar halva middagen & äter andra halvan till lunch går jag inte lika effektivt ned i vikt- vilket jag tycker känns konstigt eftersom man ju ska äta många små mål osv..
    Min egentliga fråga är- vet kroppen när & hur den får mat? Jag har hört flera säga att det är det totala dags behovet som räknas & inte när du äter maten....men det låter så konstigt?

*förvirrad*

men jag har kommit en bra bit på vägen :)

*tuggar på en kexchoklad*

nåväl :p

• Svar på tråden Fråga ang mat !
  • shalimar

Det är alltid bäst för förbränningen att dela upp intaget på flera mål, tre huvudmål och något mellanmål är lämpligt (oftare ska man inte äta). Då börjar kroppen inte "spara" på kalorierna utan bränner allt (och ofta lite till...)

• sandra76

mmmm.. vet inte det ja....

• Frango

ja du sandra76, som så många har skrivit till dig förrut, sök hjälp för dina problem.

• sandra76

Frango- jag har inga problem annat än att jag inte är så jäkla kunnig inom området.

• Fenomena

Jag håller med Frango... om man har många problem och funderingar kring mat och vikt ska man söka hjälp på annat håll. När folk ger råd här vet de ju inte tillräckligt mycket om din situation!

• Kickii

Det låter konstigt att du fungerar så..men alla är vi ju individer.
    Jag har nämligen fått lära mig att man förbränner mest då man äter hälsosamt och inte för mycket var tredje timme. Om man äter sällan så regarar kroppen och ställer in sig på svält vilket betyder att den sparar på de fett depåer som finns i kroppen och inte förbrukar dem.
    Genom att äta lite och till och ofta förbränenr man bäst.

Du kanske äter förstora portioner var tredje timme??
    Jaja lycka och hoppas de går bra!

• Mrs. Robinson

Jag tror att vi ska ata som spadbarn.

De har ingen aning om vad klockan ar, de vet bara att de ar hungriga.

Sjalv maste jag ata sa fort jag blir hungrig, aven om det ar 1,5 timme mellan varje gang, jag tanker inte kampa mot vad min kropp vill ha, jag sammarbetar hellre. Slutar ata nar jag ar matt.

Har halt vikten sa i nastan ett ar. Innan dess hade jag 15 kilos overvikt, kunde inte kanna hunger, at pa "bastamda" tider eller nar man "skulle" ata.

Nu ar det ingen grej lange, inte kanslomassigt laddat, ingen bantning. At nar kroppen behover bransle liksom. Punkt.

Svar på tråden Fråga ang mat !