• Madda

Cambridgekuren - betala för möte?

Har en liten fråga till er som håller på med CK -
    betalar man för möten med konsulenten?

Läste någonstans att man utöver produkterna betalar 50 kr för mötet med konsulenten och för invägningen som man ska/bör (?) gå på varje vecka - är det så?

Ska precis börja med CK eller rättare sagt på måndag ( på riktigt alltså ) och hade fått för mig att mötena med konsulenten var gratis... men, men jag kanske har fel?

• Svar på tråden Cambridgekuren - betala för möte?
  • vixen not a tramp

Behöver man ens gå på möten? Trodde man bara kunde lämna in en hälsodeklaration och köpa pulvret. Men jag vet inte säkert, någon anan kanske vet mer.

• rund&sund

Jag går på enskilda möten med konsulenten o jag beöver inte betala för det.

Man kan ju om man vill oxå beställa över internet. Viktklubben.net tror jag har de bästa fraktpriserna. Där betalar du en enhetsfrakt oavsett hur många du beställer o du blandar ju själv vilka smaker du vill.
    Kolla den sidan om du inte vill gå hor konsulent. Men du måste skicka in en hälsoprofil först. Finns alla anvisningar hur du går till väga på den sidan.

• Madda

Jo, jag vill gå till en konsulent, men som sagt jag trodde inte man betalde något mer för vägningen och "mötena" utöver priset på produkterna. Trodde inte att det fungerade med möten så som hos VV...

Har flera konsulenter här i närheten så jag behöver ej beställa via nätet - det blir ju inte billigare.

Jag har kollat på flera cambrigdesidor och där står ju inget om att varken möten med konsulenten eller vägning ska kosta något, men har som sagt läst i div trådar att personer som går hos en konsulent får betala för att bli vägda och för mötet med konsulenten.

• Meddelande borttaget
  • rund&sund

cambridge-kämpen!
    Det är olika hur de gör. Där jag går (dom är två st som arbetar ihop o har egen lokal, arbetar heltid med CK) tar de bara betalt för påsarna.
    Hon berättade att de fått påstötning att de måste ta betalt för konsultationerna oxå men de vill de inte göra så istället tar de lite mer betalt för startpaketet när man går första gången, typ 50 kr extra. Sen har jag betalat bara för påsarna som jag köper o jag har gått där hitills ung 1/g i veckan hos konsulenten.
    Men som sagt, det varierar hur de gör.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Cambridgekuren - betala för möte?