• Tessan­sessan
    Äldre 20 Jan 16:52
    7460 visningar
    5 svar
    5
    7460

    Ågrens orkester - priser mm

    Såg i en annan tråd här tips om Ågrens orkester i Malmö och blev jätteintresserad. Tyvärr hittar jag ingen hemsida som funkar, i alla fall inte från den här datorn och den brukar inte krångla annars. Är det någon som anlitat dem som kan berätta mer om dem? Vad kostar de? Kan man be dem att komma färre (skippa något instrument) om man vill ha det billigare, tror ni? Misstänker nämligen att de är jättedyra...

  • Svar på tråden Ågrens orkester - priser mm
  • rarasa­ra
    Äldre 20 Jan 18:22
    #0

    Tror att de tar ca 8000kr för en spelning.
    Du hittar info på www.agrensorkester.com, där finns både mail och telefonnummer.

    I övrigt kan jag ju bara säga att jag tycker att de är himla bra! :)

  • jazzäl­skaren
    Äldre 20 Jan 22:22
    #0

    jag vet att det finns ett band med liknande repertoar! evergreenlady heter dom,dom har en jättebra sångerska också! gå gärna in på deras sida www.evergreenlady.com

    lycka till!

  • Tessan­sessan
    Äldre 21 Jan 09:58
    #0

    Tackar!
    rarasara:
    Hemsidan funkade från en annan dator. Och 8000 är nog lite dyrt för oss, men jag ska kolla budgeten igen...

    jazzälskaren:
    De låter verkligen bra på demolåtarna men just de låtarna känns inte som helt rätt stil för oss. Men de kanske har lite svängigare repertoar också?

  • jazzäl­skaren
    Äldre 21 Jan 16:29
    #0

    hej igen!
    jo, dom har också svängigare repertoar än på hemsidan. Jag såg dom på malmöfestivalen, och det lät riktigt bra!

    lycka till!

  • Äldre 4 Jan 13:49
    #5

    Om du har många gäster och en lokal som kan tränga in ett band på 17 personer
    är här ett pampigt skånealternativ som inte behöver kosta mycket mer än ett litet band: www.lundbigband.se


    Lund Big Band är en ideell musikförening som vill bevara och sprida storbandsmusik och som förutom traditionell storbandsjazz har en mycket varierad dansrepertoar, inklusive wienervals till brudvalsen.

Svar på tråden Ågrens orkester - priser mm