• Osäker

Augusti 2005

Vi ska oxå gifta oss i Aug, men har inte bokat något ännu, så det kändes så skönt att jag inte var ensam, för man får lite smått panik när man ser andra har bokat och ordnat... Ska ta tag i det här NU...

• Svar på tråden Augusti 2005
  • USA Lina

Är jag helt tokig eller kan man börja skicka ut inbjudningar snart när vi ska ha bröllop i mitten av augusti. Flera utav gästerna kommer att komma utomlands ifrån, och andra måste resa över nästan hela Sverige. Jag vill inte skicka bara till dem som har långt att resa. Än så länge är det bara närmsta familjen som vet bröllopsplanerna, och jag vill att inbjudningarna ska komma som en överraskning.

• 75:an

Jag tycker du kan skicka nu, vi ska ha i September och jag tror vi ska skicka ut dem ett bra tag innan sommaren, kanske i maj ngn gång. Senast. Gästerna har lång bit att åka och kanske måste ta ut en semesterdag och det kan ju vara bra att veta nu när man ska planera semesrana....

• Älsklingen

Enligt "Ja! Alltom bröllop..." av M. Ribbing är det inte fint att skicka ut inbjudningarna för tidigt!? Då menar hon 3-5 mån innan bröllopet!

Vi bor i Dalarna och gifter oss på Gotland i aug. Bröllopet blir av mitt i Medeltidsveckan när det är som mest turister där. Gästerna måste ju kunna boka in semester så det passar, boka hotell och resa. Allt måste göras i tid för att få nån plats. Jag och min sambo bokar alltid resan i början av april när vi ska resa i aug. Åker till Gotland varje sommar.

Så vi ska skicka ut våra inbjudningar alldeles snart! Fint eller ej...

• Krezic80

Vi ska gifta oss i början på augusti och vi kommer skicka ut våra inbjudningar i mitten på februari någon gång.
    Vi vill att folk ska veta i tid eftersom det är under semestertider.

• 27Augusti2005

Vi har redan skickat några, som till tex såna som vi vet bor långt borta och har svårt att ta ledigt. resten åker iväg nån gång i Augusti. Semestern ska ju redan börja planeras på vissa arbeten... Och vill ju att folk ska komma!

• 27Augusti2005

I februari skickar vi ju resten såklart!

• Sambo

Nä, man ska inte skicka ut inbjudningarna för tidigt, max tre månader innan, annars kan det verka som om man tycker att gästerna måste komma på bröllopet, då försvinner själv ideén med att bjuda in. Dvs. gästerna ska ju komma för att de vill se ditt bröllop, inte för att du tycker att de ska komma.

• Krezic80

Jag tycker att man kan skicka ut tidigt.Iaf om det är runt semestertider.
    För om man skickar sent kanske dom som vill komma redan bokat någonting annat och måste boka om å greja.
    Tycker även inte att man känner sig tvingad bara för att de kommer tidigt.

• 27Augusti2005

Vi resonerade enligt följande... Var folk som hörde av sig till våra föråldrar i januari och undrade när bröllopet var eftersom resor till sommaren skulle bokas, så dessa ville veta redan då. Och, tänkte vi, kan man skicka till några och sedan till resten i April? Hur skulle kanske morbror Lars känna om moster Ulla fick sin nu och han sin sedan? Det kanske skulle bli så att nån kanske kände sig bortglömd eller utanför och så ville vi inte ha det. Även om chansen för det är liten... Så iväg med alla inbjudningar blev det! Och hittills kan jag bara säga att vi fått positiv respons!

Svar på tråden Augusti 2005