• Iceprincess

Hennickehammar någon mer?

Hej
    Vill bar höra om ngn har haft sin bröllopsfest på Hennickehammars herrgård i Filipstad? Hur var det? Vi ska ha våran fest där i sommar, vill gärna höra hur ni upplevt det? Vad som är lite roligt tycker jag är att man hyr hela herrgården vilket innebär att alla sover kvar.
    Längtar...

• Svar på tråden Hennickehammar någon mer?
  • Stjärna

Mina föräldrar! De hade sin bröllopsfest där (för över 20 år sedan) och de talar fortfarande om hur bra och vackert det var.

• inka_82

hejsan iceprincess..

bor ni i närheten av filipstad? det är ju jätte fint vid hennikehamma ju..

• märy

hej!
    vi har funderat på det stället -har de nåt färdigt "paket"? Hur ligger de till prismässigt?

Eftersom vi bor långt bort från Värmland blir det svårt för oss att ordna hela kalaset själva så vi har precis börjat kolla efter ställen med mer "helhetslösningar".

• Iceprincess

Hej Märy
    Vi bor oxå långt bort, i Västerås, men min sambo är från Forshaga. Vi är cirka 70 personer som åker från Västerås till Filipstad för bröllopet. Vi har varit två gånger på Hennickehammar, bla i julas och åt julbord. Det är så fint!

Man hyr ju hela herrgården (deras enda alternativ) vilket betyder att de inte har andra gäster där under bröllopet. Då kan alla sova över och ja det kostar en slant (90 000 kr för bröllopsfest med övernattning och frukost för jag tror det är 87 personer, sen kan man ju lägga till för de har totalt 96 bäddar tror jag.)

Vart bor ni?

• f.d. Svart brud

Jag har inte varit dör i bröllopssammanhang utan vid fest och jag rekommenderar stället varmt! Underbar miljö, trevlig personal och jättegod mat!

• märy

iceprincess,
    Tack för att du svarade på mina frågor! Enligt alla i denna tråd verkar det ju vara jättefint där.

Jo, vi bor i Tyskland, det är därför jag tycker det är lite krångligt att planera på avstånd. Men det ordnar sig nog till slut ändå, vi har gott om tid än så länge. Det är ju ett angenämt "problem" att planera bröllopet!

• utvandrarna

märy

Några bekanta, även de bosatta i Tyskland, hade sitt bröllop på Henrickehammar och var mycket nöjda.

Svar på tråden Hennickehammar någon mer?