• Zyrzan

HJÄLP::Problemhy i pannan

JAg har upplevt stora föränringar i min hy sedan denna sommar och inte fått helt rätt på det. Mitt första problem var eksem som jag nu fått bukt på. Men det har uppstått två problem under tiden..

Huden i pannan har blivit knottrig och oren, vilket jag inte haft innan. Verkar inte hjälpa att smörja mer/mindre...

Problem nummer två, Där jag hade eksemen från näsvingen till mungipan har uppståt fina linjer som inte vrkar ge med sig helt...

Tips på vad jag kan göra åt dessa två problem? produkter.

Just nu tvättar jag med tvål, acneansiktsvatten, soothin aloe gel och aloe dag creme från BS.

• Svar på tråden HJÄLP::Problemhy i pannan
  • lillakisse

oftast är det när huden är torr som man far finnar och liknande. Och som det later är din hud ganska torr. Det är när kroppen bildar eget fett som det kan bli massa strul..
    Försök med en fuktighetscreme och skipa acknevattnet.

• FoxyGirl

Ibland kan det hjälpa att bara ta det lugnt med alla rengöringsprodukter. Låter som att din hud är lite stressad. Har du nyligen klippt lugg och börjat använda stylingprodukter, såsom glanscreme eller liknande i håret? Ibland kan dessa irritera huden, så att orenheter uppstår, särskilt om man sedan sover med dem.

• tsissi

Innan hade jag också smått knotter på kinder och i panna. Det bara poffade upp. Kanske var stressrelaterat?!
    Men nu använder jag Decleors Aroma White - brightening cleansing foam. Den innehåller bla papaya som löser upp döda hudceller. Min hy strålar.
    Smörjer in ansiktet med Decleors Hydra floral. Mycket behaglig.
    Dermalogica har också ett liknande brightening system. Egentligen är de till om man har hyperpigmentering.
    Läste på Lookfantastics hemsida att Victoria Beckham använde denna(Dermalogica).

• Zyrzan

Mmm det är nog stressrelaterat.. när jag tänker efter har det kommit vid annadra extrema siatuationer men sednan gett med sig.

Jag försöker lugna mig med produkter, tvätta huden bara på kvällen och har byt ut tvålen mot gele och ansiktsvatten mot oparymerad nonalkoholic. Använder ID makeup så sminken borde inte vara problemet, och jag har inte lugg heller = S

• Agnesjka

Min hudterapeut säger att ansiktets zoner motsvarar olika delar av kroppen, och pannan står för...blodet? eller nåt sånt, och finnar där kan bero på att man inte dricker tillräckligt med vatten :o
    Det låter rätt flummigt men alla knep för att få bort finnar är bra knep så du kan ju testa att stressa ner och dricka mer om finnarna envisas :D

Svar på tråden HJÄLP::Problemhy i pannan