• Sarge

Djursholms slott - priser etc !?

Hej !

Jag vet att det pratats om Djursholm slott i otaliga trådar, men jag orkar inte läsa igenom alla....slö, jag vet..

Någon som vet vad det kostar att ha bröllop där?
    Fixar man egen mat/dricka, eller?
    Är det någon som har bilder inifrån festlokalen ? (vill ha gammal stil på lokalen, med gamla möbler å så)
    Hur många får man plats ? Vi blir nog ca 50-60 pers...

TACKSAM för svar

/Sarge

• Svar på tråden Djursholms slott - priser etc !?
  • Texas

Hej jag har lite info sedan tidigare om Djursholmsslott. Prisuppgifterna kan ha ändrats men hyran för stället var 4500 kr och sedan tillkommer 50 kr per kuvert för dukning. Man får ta med egen dricka till lokalen men jag tror att man måste beställa mat egen någon av deras cateringföretag. Jag vet inte exakt hur många som får plats. Det bästa är nog att ringa till dem och höra för mer info.

• Septemberbrud-05

Hej Sarge!
    Vi ska ha vår bröllopsfest på Djursholms Slott den 3/9. Hyran är 5000 kr (städning, linne, porslin osv ingår), sen tillkommer en kuvertavgift på 60 kr/pers.
    Man kan välja på 2-3 cateringfirmor, vet att man kan ta Djursholms Värdshus (har vi valt) och Villa Pauli iaf. Dricka kan man ta med själv, vilket är kanon!
    Jag tror man kan vara uppåt 100 pers där. Vi kommer vara ca. 70 pers. Slottet är jätte maffigt med en stor trappa upp till övervåningen, sen en stor matsal och ytterliggare två rum med gamla robusta möbler och gamla tavlor. Vi blev helt förälskade i stället när vi var där och tittade, var inga tvivel om att det var rätta stället för oss :) Ring Slottet och hör om ni kan komma och kika!

När är ert bröllop? Kan vara rätt uppbokat denna sommar iaf. Vi ringde i juni för att boka till denna sommar men då fanns inga datum i augusti och juli, så det fick bli 3/9.

Gå in på www.jannisnet.com och klicka vidare till hall of fame och titta på Jessica o Nikos så får du se bilder från Djursholms Kapell (där vi ska vigas) och sen även Djursholms Slott.

• Sarge

Hej Septemberbrud-05

Åh, det låter ju kanonbra.....då gäller det att man ringer snarast då....vi har inte bestämt något datum, utan känner att vi "anpassar" oss till när den lokal vi fastnar för är ledig
    Vi vill dock helst ha bröllopet nu till hösten, men det känns som att man kanske är sent ute !?
    I "värsta" fall får det väl bli ett vinterbröllop...det kan ju bli hur mysigt som helst med massa ljus & marschaller

Kramis
    Sarge

• Septemberbrud-05

Ja du bör nog ringa ganska snart för att kolla lediga vilka dagar som lediga i Djursholms Slott. Men vill ni ha senare på hösten/vintern är det kanske inte lika uppbokat, är ju oftast värst när man vill få en dag på sommaren.

Lycka till! Kliv in på vår Djursholmsslotts-tråd om ni bokar bröllopsfest där

• Sarge

Tack !
    Jag ska göra det....vem vet, vi kanske "ses" i den andra tråden

/Sarge

• Sarge

Det blir inte Djursholms slott....*ledsen*
    Dom hade fullbokat hela året....som tidigast fanns det en ledig lördag i januari 2006

Jakten går vidare.......Ingen som vet något liknande djursholms slott!?
    Det verkade så himla bra att man fick fina lokaler, men kunde ta med dricka själv !

• Gift i Statshuset

Sarge
    Vart bor du ??
    Jag vet en slott i Skåne men som sagt vet inte vart du bor

• Gift i Statshuset

OK, såg nu att du bor i Sthlm..
    Blir lite väl långt för er att åka till Skåne

Ska se omjag hittar nåt så återkommer jag

• Septemberbrud-05

Hej Sarge!
    Oj, så slottet är uppbokat resten av året...vad tråkigt för er! Vi bokade vårt datum 3/9-05 redan i juni förra året, otroligt vad man ska vara tidigt ute här i Stockholm.
    Lycka till med lokal-letandet nu!

• Sarge

Gift i Stadshuset, tack för tipset....jag ska skicka en förfrågan dit & se vad det kostar & så....

Septemberbrud-05.....jo, man kan bli knäpp för mindre....lokalfrågan gör mig GALEN !

• Blivandefru

Hej,

Tänkte bara tipsa om att många bokar flera lokaler för tex bröllop och sen bokar av. Så ring igen och kolla längre fram. vi bokade slottet i slutet på oktober och vi gifter oss nu i juni.

/BF

• Sarge

Blivandefru,
    Tack för tipset

Svar på tråden Djursholms slott - priser etc !?