• M:et

    Läkande kräm?

    Jag har en tendens att klösa lite på finnar som är på väg att läka vilket gör att jag ibland får fula sår i ansiktet. Är det någon som känner till någon kräm som skulle hjälpa mina sår att läka snabbare och bättre?

  • Svar på tråden Läkande kräm?
  • M:et

    Jo, jag har testat Inotyol också, men jag tycker inte det är så kul att gå runt med en vit kladdig smörja i ansiktet tyvärr. Den går t.ex. inte att sova med för då kladdar man ju ner alla sängkläder. Nä jag tänkte mig mer någon annan mer neutral kräm som är läkande, några fler tips??

  • 20th century fox

    tja, det är den enda som funkar tycker jag...visst kladdar den lite...men om man tar ett tunt lager så är det inte så farligt...och den går att ha under sin foundation. Enda nackdelen är att den inte luktar så gott.

  • vixen not a tramp

    Ärt den receptfri? Under vilken avdelning hittar man den? Är den uttorkande eller fet? Tacksam för svar!

  • äntligen på väg

    Jag hade jättemycket finnar i tonåren och använde diverse rengöringsprodukter och salvor för att bli av med dem. Tillslut hittade jag Apotekets pH5-tvål och den har funkat perfekt för mig. Jag tar bort smink med den också och den är jättebra även för mina händer som lätt blir nariga.

  • Blåklinten

    Jag har använt Aberela som jag tyckte va väldigt bra, hur dryg som hälst och inte så dyr men den är receptbelagd.

    Den används under natten och man använder ett tunt lager så den kladdar inte.

  • Magnus flikka

    Elizabeth Arden 8hcream är läkande, den brukar jag använda på småsår o.dyl. i ansiktet. Den är genomskinlig, men är väldigt glansig.

  • M:et

    Ok, ja jag skulle vilja testa den 8 hour cream. Den eight hour cream, är det någon som vet om det är den som finns till extrapris på Kicks just nu, typ 79;- för kanske 40ml? Vet inte riktigt om det är den, det är nån elizabeth arden kräm iaf tro jag, men det låter billigt....

  • M:et

    20th century fox:
    Kan du verkligen ha Inotyol under din foundation? Då måste du ha ett jättetunt lager va?
    Tycker den är superkladdig, har den endast om jag vet att jag ska gå hemma hela dagen och inte gå utanför dörren eller att nån kommer och hälsar på, vill inte visa mig med den...

  • Hagabarna

    I min familj använder vi ACO acnegel,en liten tub på apoteket. Den är helt ok men jag tycker oxå om Elisabeth Arden,den slår det mesta.

Svar på tråden Läkande kräm?