• Dussi

Kort hår , snygg frisyr?

Hejsan! Måste bara höra om det är någon som kan komma med ett (eller flera) bra tips. Jag har relativt kort hår, dock inte snaggat (!), kan däremot inte göra en svinrygg eller liknande. -Kan verken hitta några bra tidningar eller webbsidor med tips och råd om hur man skulle kunna få till en snygg, kort bröllopsfrisyr. Finns det någon som kan hjälpa mig tro?? Ska gifta mig i början av maj så jag hinner "spara" lite till om det skulle behövas. Trivs däremot bäst i den längden som jag har nu och känner mig ovårdad när det blir för långt eftersom frisyren tappar form och försvinner!

• Svar på tråden Kort hår , snygg frisyr?
  • Ellte

Jag tycker det är skitsnyggt med en kort rufsig, spretig frisyr med en liten tiara i :) Klart du ska ha den längden du trivs i!

• Mickes brud

Äntligen en till som inte hittat nån snygg kort frisyr... Jag har hår som är ca 4cm långt och funderar på en riktigt spretig frisyr med en snygg tiara och lite silvergrlitter...

• Maudlin

Jag såg en musikvideo med en väldigt ljushårig tjej med relativt kort hår (ovanför öronen) hon var vitklädd och hade stora gerberor (tror jag) i nacken från öra till öra, det var fint och kanske en idé tiller om ni inte vill spreta till det.

• cajsagbg

Jag gifte mig 24/4-04 och jag har kort hår. Om ni vill kan jag maila bilder, eller sök på Nurman bland brudparen
    /cajsa

• Dussi

Tack för era svar. Jag ska nog behålla min korta frisyr och se om jag kan hitta på något roligt med det jag har!

• f.d. Svart brud

På min hemsida har jag bilder på några brudar som haft korta bröllopsfrisyrer

svartbrud.se
    Frisyrer

• electra73

Jag har oxå ett kort hår som jag ändå skulle vilja göra något extra med på den stora dagen.
    Till min fråga, var vänder man sig för att få tag på en snygg tiara/diadem?

• emiliana

Nu vet jag ju inte hur kort hår du har, men en ganska kort variant var den som Carmen Electra hade under senare hälften av deras bröllop (de hade den trevliga förmånen att ha med sig sminkös och frisör under kvällen så de stylades om efter vigseln...).

Den var i alla fall otroligt snygg! Du ser den här: www.lovetripper.com/bridalstars/wedding-features/carmen-electra-8.html

Inte så bra bild, men när jag söker på hennes namn får jag mest upp nakna bilder så det här är det bästa jag hittar...

• Englabarn

Tycker Anne Heche är skiiiitsnygg i sitt korta hår i; Psycho/6 dagar och 7 nätter.. och även i Ally Mc Beal!! Läckert m bara en tunn liten tiara sådant kort hår..

• saris maj 2005

Hej alla korthåriga!

Jag ska locka mitt korta blonda hår så gott det går (föröker spara lite) och sätta i en enkel tiara med pärlor/stenar.

Den har jag dock inte hittat ännu. Någon som har tips på en bra sida med tiaror?

• Destiny00

Jag har oxå ganska kort hår,håller på att spara ut så nu är det sån där frilla man inte kan göra nått åt typ.Tänkte ta & klippa till innan bröloppet.Men när man ser på frisyrer så är alla långhåriga.
    Man vill ju ha lite tips vad man kan göra..?

Svar på tråden Kort hår , snygg frisyr?