• Lillsmurfen

Vigselförättare i Gävle?

Hej alla borgeliga brudar och brudgummar!

Jag och min sambo har tänkt gifta oss i Regementsparken (i paviljongen) i Gävle i sommar. Vi har fått tips på Monika Andersson som vigselförättare men ev. så är hon upptagen. Är det någon som känner till någon annan? Vill gärna att denne är relativt ung, trevlig och pratsam, ingen tråkmåns tack.... Hoppas ni har nåt förslag....

• Svar på tråden Vigselförättare i Gävle?
  • i sommar?!

Hej,
    vi ska också vigas borgerligt i sommar, fast i sandviken. Har också dåligt med förslag på vigselförrättare... Det ska ju gå med domare o sjökaptener med. Fast jag vet inte riktigt var man hittar dessa..? Vet du? eller har du nått hett tips på annan bra förrättare??

• Lillsmurfen

Nu har jag äntligen fått klart med vår vigselförättare i Gävle. Han heter Anders W Jonsson och jag tror han är barnläkare på sjukhuset. Verkar jättetrevlig. Annars verkade Kajsa Westerman bra men hon hade semester. På www.gavle.se och www.sandviken.se finns några vigselförättare att välja bland. Tyvärr vet jag inte vart man får tag på domare eller sjökaptener, däremot så berättade Anders att man kan ansöka om att vem som helst kan få viga en just den här dagen, men vi kom inte på nån lämplig. Lycka till!

Svar på tråden Vigselförättare i Gävle?