• Kissen

Lövstabruk Herrgård eller orangeri?

Hej!
    Jag undara om någon här på BT har erfarenhet av bröllopsfest på Lövstabruk Herrgård eller Orangeriet!? Hur var det? Dyrt / billigt? God mat? Bra service?
    Både positiva och negativa erfarenheter välkomnas!
    Jag och min blivande man ska gifta oss den 2 juli 2005 och letar festlokal (och vigselplats - borgerligt) i området kring Lövstabruk. Vi har även varit i kontakt med Älvkarleö Herrgård, men den var uppbokad vårt datum tyvärr!
    Någon som har fler tips i detta område är vi tacksamma!
    Tack på förhand för svar!

• Svar på tråden Lövstabruk Herrgård eller orangeri?
  • Sommar 2005

Vi har samma problem, letar efter samma sak. Vi har pratat med Leufsta, det verkar ganska bra. Vi vill dock ordna mat från annan cateringfirma vilket de inte gick med på. Hur verkar Älvkarleö, dyrt?

• Kissen

Hej sommar 2005!

Älvkarleö verkar helt okej! Jag fick svar snabbt på mail och hon sände över ett prisförslag på en gång. De har en festlokal för högst 65 personer. De är helt uppbokade hela juli. När ska ni gifta er?
    För mig verkar priset rätt normalt (har inte så många att jämföra med...): Trerätters 275-300/person och buffe 230/person. Har du fått någon prisuppgift från Lövsta (Leufsta)?

• Sommar 2005

Hej!

Man kan hyra orangeriet och/eller en middagslokal på herrgården. Man måste dock anlita deras cateringfirma. Om jag minns rätt så är priser för hyra av lokaler & mat 500-700 kr/kuvert (osäker dock (vi slutade nästan lyssna när de sa detta om cateringfirman som inte passade oss). De verkar väldigt trevliga och hade bra idéer om hur en borglig vigsel kunde vara både utomhus och i orangeriet. Ring gärna och prata med dem.

Svar på tråden Lövstabruk Herrgård eller orangeri?