• Ojob

Någonstans att sova i Lidköping med omnejd?

Försöker komma på något bra ställe i Lidköping eller omnejden att spendera bröllopsnatten på. Vill inte bo på något av hotellen inne i stan. Tycker att det känns lite fantasilöst, men har ju hängt där en helg på lördagskvällarna på disco och sånt och då känns det inte riktigt kul att spendera bröllopsnatten där. Lite mer fantasi tycker jag att jag kan leta fram, men det verkar svårt. Har sett på internet att Hönsäter slott har en bröllopssvit, men jag får inte tag på någon där. Någon som hört något om hur den ser ut. Några andra tips på var man kan bo?

• Svar på tråden Någonstans att sova i Lidköping med omnejd?
  • Ojob

Är det ingen från Lidköping som ska sova någonstans?

• veronica1

Jag är från lidköping.Jag kan tipsa dig om ett nybyggd typ herrgård i kvänum.Vi var där och åt julmat och maten var god och atmosfären var underbar.Många stora kristallkronor.De har även bowling där också.Jag lägger inte in namnet på vad det heter för man får ju inte lägga in reklam.

• jazzkatten

Halloj! Vi ska bo på Park Hotell, inte på bröllopsnatten, men natten innan för att vi ska vara hos frissan så tidigt och annars behöver åka några mil på morgonen, dessutom är huset fullt av gäster och det kan vara skönt att få vara ifred lite. Vi valde det hotellet för att det ligger lugnt men ändå nära stadskärnan. Det ligger mitt emot stadsparken och sjukhuset. Kanske kan va nått?

• jazzkatten

Oj glömde säga, vi ska bo på Hönsäter på själva bröllopsnatten, och vi prel.bokade i höstas, men nu har inte jag heller fått tag i någon där.
    Deras bröllopssvit är mysig och lantligt romantisk, men ganska enkel. De har ett stort badkar, ej jacuzzi. tyvärr hörde jag av en annan som bott där på bröllopsnatten att någon säkring hade gått så de inte hade varmt vatten.
    Men man kanske behöver kylas ner efter bröllopsnatten

• Ojob

Ska fortsätta att försöka få tag på någon på Hönsäter också. Kommer du ihåg vad det kostar att hyra ett rum där?

• jazzkatten

Jag tror det kostade 1100, inte alls säker dock. Jag tror att de har stängt under vintern, men man får väl testa att ringa då och då, nån gång måste de väl vara där och se till slottet.

• anderssonskan

du har ju bjertorp slott & lumber/karle i kvänum båda är ett bra val för bröllopsnatten.
    mvh pia

• Citronfjärilen

Jag har pratat med Hönsäter idag. Han visste inte priserna för i år, men han sa att bröllopssviten kostade knappt 1700:- förra året. Även jag hade dock svårt att få tag på någon där, men jag lyckades hitta ägarens mobilnummer.

• jazzkatten

Citronfjärilen:

Du skulle inte kunna maila hans mobilnr. till mej: d.cat@spray.se

Jag börjar få panik över att inte få tag på dem, ska skicka ut inbjudningarna snart och där ska vi skriva Hönsäter som boendeförslag, men man vill ju veta att det funkar och vad det kostar.

Svar på tråden Någonstans att sova i Lidköping med omnejd?