Järfälla Lasse-Maja Wärdshus
Hej!
Vi funderar på att gifta oss i Järfälla kyrka och ha festen på Lasse-Maja Wärdshus. är det någon som har erfarenhet från det?
Hej!
Vi funderar på att gifta oss i Järfälla kyrka och ha festen på Lasse-Maja Wärdshus. är det någon som har erfarenhet från det?
Supermysigt och väldigt god mat
Jag har varit på ett bröllop där man hade middagen på Lasse-Maja plus att min släkt har som tradition att äta julbord där varje år så jag rekomenderar det stället varmt.
Har ingen direkt erfarenhet från Lasse Maja mer än att vi har bokat att ha vår middag och bröllopsfest där. Vi gifter oss i Järfalla kyrka. Nära och bra både för oss själva och för gästerna.
Har varit på Lasse Maja och ätit för många år sedan. Vad jag kommer ihåg var det god mat och trevlig personal.
Den kontakt vi har haft med personalen på Lasse Maja har varit bra. Vi har fått titta på lokal, sett bilder och fått bra information.
När tänkte ni gifta Er?
Vi planerar att gifta oss i September och tycker båda två att Lasse Maja ser jättemysigt ut!
Vi ska dit och titta nästa vecka, blev lite oroliga att inte alla kan sitta i samma rum, vet ni hur många som kan sitta i det stora rummet?
Har varit på Lasse-Maja och ätit middag. Det var mycket gott och personalen var mycket proffsig, det var dock ganska dyrt.
Det VAR iaf jättefint men finns det kvar längre? Jag känner en som jobbade där och vet att de helt har ändrat inriktning. Möjligen har de fortfarande bröllopsarrangemang. Men jag hade kontrollerat det noga om jag planerade bröllop där. De har sagt upp de flesta kockarna etc. Tror inte det är en gourmetkrog längre som det var förut. Men som sagt, kolla upp det själva.
Irene2
Vi tyckte inte heller att det var så kul när inte alla gästerna kommer att kunna sitta i samma rum men öppningarna är rätt så stora så jag tror ändå att man känner det som ett stort rum. Alla kommer att kunna se oss (brudparet). Jag tror att man kan sitta ca 50 personer i det stora rummet.
Jag har varit där och ätit affärsluncher ibland. Eftersom jag inte äter kött har jag alltid valt fisken. Den har inte varit särskilt god. Jag tycker att ni skall åka dit och proväta en gång så att ni inte blir besvikna.
Men, lokalerna är ju jättefina!
Lycka till!!
Nu har vi bokat Järfälla kyrka och preliminärbokat Lasse-Maja känns jättekul!!!!
brud2b2005 hur kommer ni göra med fest, dans och bar efter middagen? Som jag förstod det på Lasse-Maja var det deras bar priser som gällde och de var ganska höga. Ska man informera gästerna om att det innan?
Vad kul att ni har bokat.
Vi har inte planerat exakt hur vi vill ha det med middag, dans, tårta och festen.
Jag tror att vi fick information om att vi skulle ta kaffe och tårta efter middagen, på övervåningen så att personalen kan ta bort bord inför den kommande dansen och festen.
Våra gäster får skälva betala för drickat i baren. Jag vet inte riktigt hur dyrt det är men jag tror att gästerna är villiga att betala med tanke på att de blir bjudna på allt annat.