• sandella

Någon som varit i Mexico, Cancun?

Hej!

Vi funderar på att resa till Mexico, närmare bestämt Cancun, på bröllopsresa i juni. Någon som varit där - kanske just i juni? vad tyckte Ni om resmålet och klimatet i så fall?
    All information från Er som har erfarenhet är högt uppskattad

/Sandella

• Svar på tråden Någon som varit i Mexico, Cancun?
  • Prinsessa

En kompis till mig har varit där ett halv år & jobbat , hon säger det är helt underbart där. Bra vatten att snorkla i , otroligt vackert..

• Jenny+Thomas

Hallå!!

Vi var i Playa del Carmen hösten -01 det ligger lite söder om Cancun. Vi bodde på ett All inclusive hotell och stortrivdes. Stranden var underbar, hotellet jättefräscht, maten supergod och servicen fantastisk. Hotellet heter Riu Tequila. Jag tror att Fritidsresor "har" det hotellet.

• Citronella

Precis som Jenny var vi i Playa del Carmen och på samma hotell. Var dock aldrig i Cancun men mitt intryck om det är att det är en större stad med många festande (?) soldyrkande amerikaner. PDC däremot är en mindre stad.
    Mexico som resmål gillar jag annars skarpt; det är fascinerande med alla gamla Mayastäder som man kan besöka

• Alicia1

Kan verkligen rekomendera Cancun.Vackert och mycket att hitta på.
    Sevärdheter inte långt därifrån b la Chichen Iza en gammal Mayastad,måste ses.

/A

• sandella

Tack för alla snabba svar

Under vilken månad var Ni där? Vi läste i en resebroschyr att det regnar i snitt 9 cm under juni månad vilket kändes lite oroväckande - vill man ha mycket regn kan man ju stanna i Sverige

En fråga till Er som bodde i Playa del Carmen; utgick utflykter därifrån också eller behövde Ni tar Er in till Cancun först?

/Sandella

• Jenny+Thomas

Sandella:

När vi åkte var det Apollo som "hade" hotellet och deras pärm med utflykter låg i receptionen. Vi åkte på två utflykter och då vart vi upphämtade utanför hotellet. Det bör tilläggas att det hotellet vi bodde på (och de övriga Riu-hotellen) låg ca 3 km utanför Playa del Carmen, men det gick jättebra att gå den sträckan längs stranden. Jag tror att området heter Playacar nuförtiden. Rekommenderar verkligen denna del av Mexico!!!

• snart en dalkulla

Hej.

Jag var i Cancun 1996. Då var det mkt amerikaner där. Men Playa del Carmen är ett underbart ställe. Vi var där i november och då var det kanon fint väder.

Hoppas att ni får en underbar resa.

• C Porsander

Hej

Var i Canun i December 2003. Vi var i hotel zonen i Cancun.

Nagot jag kan rekommendera om ni ska aka till hotel zons omradet ar att boka allt inklusivt. Vi gjorde inte det och angrade det efterat, priserna pa restaurangerna var ganska hoga om man inte tog sig till ytter omraderna och sedan var det all tipp stup i ett, aven om inte servicen och maten var speciellt bra. Var beredd pa mkt Amerikaner och Amerikansk mat.

Ute livet ar suverant!

Nagot ni bara maste gora at att aka pa 'Lobster cruise' det var sa romantiskt! och maten var god.

Stranderna ar harliga och vattet klart och lang grunt (dar vi var)

Maya templen och Xal Ha ar vart att se.

Om ni gillar rakor sa forsok att ta er till 'Shrimp Bucket' massor med rak ratter i all dess former och relativt billigt.

Vi kommer troligtvis att aka tillbaka nasta ar!

• aceblondie

Halloj..

Har åkt till Cancun åtta år i rad, och kan verkligen rekomendera det, men tänk på att på sommaren kan det bli väldigt varmt,vi brukar åka i november och då är det runt 30 grader, men det blåser hela tiden så du blir inte överhettad..=0)Det finns massor att göra för par, inte bara festande. Kan rekomendera "La Isla" en liten stad i staden, men kanaler,gondoler och små affärer. Playa del carmen ligger 6 mil från Cancun..så så där nära är det inte...

• kricko

Ursäkta en fråga på din tråd Sandella. Men kan man tänka sig något av dessa ställen om man inte är så intresserad av att ligga på stranden och sola med en massa andra turister? Dvs är det ungefär samma sak som att åka till Kos eller Mallorca?

Svar på tråden Någon som varit i Mexico, Cancun?