Hej tjejen!
Igår var jag och hämtade ut min vigselring på Albrekts guld (gifter oss om 1 vecka idag! ) och jag blev jätte missnöjd när de hade förminskat min ring!
Det är en slät ring med en diamat i...
Jag har smala fingrar 15,25 så de fick först göra en beställning på ringen o sedan lämna in den till en guldsmed som skulle göra den mindre...
Ringen blev jättefin, passar perfekt, men....
När jag skulle kontrolera graveringen så stod jag o bara tittade som ett fån!
Jag såg ingenting...ABSOLUT ingenting!
Tjenen i kassan tog fram deras förstorningsglas så jag skulle få se, men såg knappt inget med det heller...
Till förklaring så fick jag att ringen blev så liten så graveringen fick inte plats!!!
Ja men.... jag tog av mig förlovningsringen o visade den o sa att det är konstigt att guldfynd kunde fixa det så galant... Naturligtvis så är det samma stl på ringen som vigselringen!
De hade dessutom "gröpat" bort gult innuti så nu är den skålad innuti! *gråter*
Jag frågade vad jag skulle göra o hon ryckte på axlarna o sa nonchalant att jag skulle beställa en ny!!
Jag gifter mig om en vecka och det tog 4 veckor för att få ringen färdig....
Hon sa då att jag kunde komma in efteråt o beställa en ny... (Men jag skulle inte få någon rabatt eller så, sa att jag ej ville ha kvar denna ring utan ta en annan istället o få avdrag på den nya) men hon sa bara köpt är köpt!
Nu är jag lite vidskeplig av mig o om jag skulle beställa en ny så är ju inte den väsignad av prästen!
Aja... får väl ta det som det är, ringen är ju trots allt väldigt fin!
Var bara tvungen att dela med mig VAD som kan hända om man förminskar...
HRO