• lilla ängeln

Albrekts guld, bra eller inte?

Hej!
    Vi köpte våra förlovningsringar på Albrekts guld i Norrköping (Schalins ringar)Nu har de 25% på allt och vi tänkte köpa vigselring men jag har sett så mycket negativt på nätet. Ät kvaliteten sämre? Jag menar, en vigselring ska ju vara något som håller hela livet!

• Svar på tråden Albrekts guld, bra eller inte?
  • Annica_B

Vi har också förlovningsringar från Schalin... Vad skulle vara fel med dem menar du? Har inte hört nåt negativt... *blir nyfiken*

• Bebbsen05

Jag kommer INTE handla något på Albreks Guld. Den enda anledningen till det är att de är inte intresserade av sina kunder, och har absolut ingen servicekänsla!
    Men det är här i stan...

• Aisha

Vet inte om du kommer från Helsingborg Bebbsen05, men här i HBG är de fruktansvärt nonchalanta och totalt ointresserade av att ge bra service. Det är det värsta jag har varit med om. Har varit hos olika expediter där och de har alla varit likadana. Suckar och rycker bara på axlarna när man frågar något.

• Bebbsen05

Aisha

Jag bor i Trollhättan!

Men jag har hört flera som säger samma sak om dem! Vi var där och kollade på förlovningsringar, tittade på ringarna som låg i de där "askarna" med olika modeller. Då kommer en expedit och tar bort ringarna, låser in dem och går därifrån! NÄR VI TITTAR!!

• bröllopsdags

Förbaskat dålig stil! Märkligt att sådana människor arbetar i affär.....
    Var i Helsingborg ligger dom, på väla? Vill bara veta vilken affär jag ska bojkotta..

• Bebbsen05

Ni ser!
    Det räcker med att de är så otrevliga mot två kunder (mig och Aisha) Men se så många som ser detta och kommer att tänka påd et nästa gång de går in i en Albrektsaffär!

• Aisha

Bröllopsdags: Ja, de finns på Väla. Jag köpte faktiskt min vigselring där (skäms att erkänna det, men de har ju 25% rabatt nu). Jag kände mig väldigt missnöjd med omhändertagandet. De verkade inte förstå att jag inte kan något om vigselringar och hade en del frågor och ville prova fler än två ringar. Jag kommer aldrig mer att handla där, det är säkert.

• Bride2B..

Jag har inte stött på det problemet med en affären här i Göteborg... Eller så kanske det har hänt, men jag har inte tänkt på det i alla fall..

• lilla ängeln

Hej!
    Nej, jag tror inte att det är något fel alls på Schalins ringar. Det är en leverantör som nästan alla de stora kedjorna använder, t.ex, Hallbergs och guldfynd. Jag menade om Albrekts gulds egna ringar hade sämre kvalitet. I norrköping var personalen mycket servicevänlig. Provade många ringar och fick titta så länge vi ville utan problem. Men man vill ju ha en kvialitetsring.

• Tvillingmamma

Jag tittade på deras (märke?) alliansring, fem diamanter på totalt 1ct. W/PI.
    Dessa "stenar" går visst på ungefär 100:-/st, om man skall lita på den guldsmed jag hörde efter med.
    Albrekts tar 15000:- för den ringen.

Så menar du värdekvaliteten på dimanterna/brillinaterna, så kan jag nog delge min åsikt: "Sucks"..

Men det är klart, för blotta ögat så syns nog ingen skillnad...

• ciccij

Jag har varit och beställt min vigselring på albrekts guld i Uddevalla idag ( det var 25% men den är ju fortfarande lika fin som innan rabatten så det skadar ju inte, man behöver inte tala om att man fick rabatt) Vi fick super bra service och expediten var jätte trevlig.
    Kan varmt rekomendera dem.

• HRO

Hej tjejen!

Igår var jag och hämtade ut min vigselring på Albrekts guld (gifter oss om 1 vecka idag! ) och jag blev jätte missnöjd när de hade förminskat min ring!

Det är en slät ring med en diamat i...

Jag har smala fingrar 15,25 så de fick först göra en beställning på ringen o sedan lämna in den till en guldsmed som skulle göra den mindre...

Ringen blev jättefin, passar perfekt, men....
    När jag skulle kontrolera graveringen så stod jag o bara tittade som ett fån!
    Jag såg ingenting...ABSOLUT ingenting!

Tjenen i kassan tog fram deras förstorningsglas så jag skulle få se, men såg knappt inget med det heller...
    Till förklaring så fick jag att ringen blev så liten så graveringen fick inte plats!!!

Ja men.... jag tog av mig förlovningsringen o visade den o sa att det är konstigt att guldfynd kunde fixa det så galant... Naturligtvis så är det samma stl på ringen som vigselringen!

De hade dessutom "gröpat" bort gult innuti så nu är den skålad innuti! *gråter*

Jag frågade vad jag skulle göra o hon ryckte på axlarna o sa nonchalant att jag skulle beställa en ny!!
    Jag gifter mig om en vecka och det tog 4 veckor för att få ringen färdig....

Hon sa då att jag kunde komma in efteråt o beställa en ny... (Men jag skulle inte få någon rabatt eller så, sa att jag ej ville ha kvar denna ring utan ta en annan istället o få avdrag på den nya) men hon sa bara köpt är köpt!

Nu är jag lite vidskeplig av mig o om jag skulle beställa en ny så är ju inte den väsignad av prästen!

Aja... får väl ta det som det är, ringen är ju trots allt väldigt fin!

Var bara tvungen att dela med mig VAD som kan hända om man förminskar...

HRO

• cn1

Min vigselring köpte vi på Albrekts guld för snart 14år sedan och den är fortfarande lika fin och jag är jättenöjd med den så jag tycker att ni kan köpa era ringar där.

• aug2005

HRO: Jag tycker absolut att ni ska gå dit igen o kräva att dom gör om gravyren,UTAN kostnad. Så där får det ju bara inte vara. Lycka till!

• Hime

Tvillingmamma:

"Dessa "stenar" går visst på ungefär 100:-/st, om man skall lita på den guldsmed jag hörde efter med.
    Albrekts tar 15000:- för den ringen."

Med 100:-/st är arbetskostnad och guldkostnad INTE inräknat. Var det en ungefärlig prisuppgift du fick på stenar i exakt den storlek och kvalitet, som den du jämför med? Bara undrar. =)

• Tvillingmamma

Albrekts stenar; 5st 0.20ct brillinatslipande diamanter på Wesselton/Piqoue1 går utan arbete och självklart utan guld ( då diamanter innehåller väldigt lite sådant...) på inköpspris 100:- styck.
    Alltså går de fem stenarna i ringen (utan varken arbete eller guld) på 500:-

14500:- för guldet, och arbetet då.
    Det blir ju ett viss påslag på alla varor (moms, personalkostnad, etc) som säljs.

Prisuppgifterna fick jag då jag beställde 5st 0.20ct brilliantslipade brillianter i kvalitet TW/VVS. Som inte alls (tyvärr) låg i den prisklassen.
    Jag bara frågade utav nyfikenhet.

Har jag förstått din fråga rätt?...
    Prisuppgiften fick jag alltså på:
    0.2ct W/P1

• HRO

aug2005 :
    Ja tjejen...
    När vi kommer hem från Grand Canaria (åker på Onsdag o gifter oss där nere ) så har jag tänkt på att åka in dit igen o lämna in ringen på en ny gravyr...

Det går att gravera inne i det "skålade" området...
    Även om de inte står för kostnaden för det så gör det inget! Orkar inte bråka om en sådan sak... vill bara njuta med att vara nygift!

Men visst är det ganska svagt gjort?!

Jag hade nog inte tagit så illa vid mig om inte kassörskan hade varit så himla spydig o otrevlig!
    För det första så "har ju kunden alltid rätt" även om den har fel... (Har själv jobbat som bt butikschef fast innom ett helt annat område) men i detta läge så är ju det ganska mycket pengar det handlar om men framförallt massor av känslor inblandat med!
    Man vill ju att ALLT ska vara perfekt för sitt bröllop!

Svar på tråden Albrekts guld, bra eller inte?