• lovekitten

Flytta till Gustavsberg?

Mitt i alla bröllops planer har jag och min sambo ramlat över en superfin lägenhet på 147 kvm i gustavsbergs hamn med sjöutsikt, båtplats m.m men jag har ingen kolla alls på området, värmdölandet, eller nåt.

Vad tycker ni? Är det bra där?

Bor just nu i sundbyberg och tycker jättemycket om området, det ligger ju faktiskt en bit ut från stan.

Trivs ni, Vet ni något som ni vill dela med er, Intryck.

Blir jätte tacksam för svar.

kram!

• Svar på tråden Flytta till Gustavsberg?
  • IngelaH

min kompis har ett hus där och de trivs jättebra! lugnt område med fin natur och rätt nära med bussen till stockholm C ändå. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig bo där! De bor i höjdhagen för övrigt. Samma område som de spelade in "kvarteret" på...

• tullo

låter himla mysigt! vore ju trevligt om man också hade råd med ett hus med sjöutsikt

• Fru Amanda

Jag bor i Gustavsberg och är född och uppvuxen här.

Trivs jätte bra, nära till stan (tar ca 20 min till stan med buss) men ändå nära till havet.

Nära till affärer, systembolag, apotek mm är det också.

IngelaH:
    Vart bor Din kompis någonstans?
    Jag bor nämligen också i Höjdhagen, i ett av de K-märkta villorna byggda 1941.

Undrar du något mer så kan du skriva i min gästbok på Familjeliv (heter Amanda där också)
    www.familjeliv.se/krypin/amanda/presentation.php

MVH
    Amanda

• Tant Pernilla

Jag har en kollega som flyttade till Gustavsberg för ett tag sedan och de trivs jättebra där. Och jag har flera vänner som är uppvuxna där och de är rekorderliga typer allihop!

Det ligger ju längre bort från stan än Sumpan, men i Sumpan har ni ju inte havsutsikt...

Det är ju lite skärgårdsstämning där i hamnen i Gustavsberg. Så vill man bo så, så skulle jag slå till på en gång.

• plommon1

Jag bodde i närheten innan. DÄr är supermysigt, härlig natur. Flytta!

• lovekitten

Tack! allihop för era svar... har varit i valet och kvalet om man skall flytta dit men tror nog att jag kanske vill prova ändå. Man kan ju alltid flytta igen om det inte alls känns ok. Vi skulle få allt vi drömt om så vi slår nog till!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Flytta till Gustavsberg?