Absolut torr
Hej,
Jag använder Absolut torr från apoteket. Jag undrar om det är ok att använda den regelbundet, alltså en gång i veckan året runt?
//Xena
Hej,
Jag använder Absolut torr från apoteket. Jag undrar om det är ok att använda den regelbundet, alltså en gång i veckan året runt?
//Xena
Har inget svar på din fråga men blev själv lite nyfiken...Kan ha helt fel, men...är Absolut torr någonting som man lägger i armhålorna för att inte svettas så mycket? Hur tycker du det fungerar? Har själv tänkt att jag gärna skulle vilja använda något sådant på den stora dagen.
den fungerar jättebra på mig om jag tar den en gång eller två. så till bröllopsdagen är det ju perfek. däremot har jag hört att om man använder den för ofta slutar den tillslut att fungera. kroppen vänjer väl sig vid den.
Den funkar jättebra. Blev överlycklig när jag hittade nåt som funkade på mig.
//Xena
Jag använder det året om, 2 ggr i veckan kanske. Har gjort det i flera år. Visst fungerar det.
Mayok
Absolut torr finns på apoteket och innehåller aluminiumklorid som gör att du inte svettas där du lagt på det.
Är det bara jag som blev helt röd och fick röda märken i armhålorna för att det sved så mycket?
Du kanske inte var "absolut torr" innan du la på den? Om man har lite fukt kvar i armhålan, eller har rakat sig nyligen svider det så man kan bli tokig.
Jag använde det tidigare men slutade eftersom det gjorde så fruktansvärt ont. Sved och fick röda prickar, usch usch.
Jag använder det, men inte så ofta nu längre eftersom jag svettas mindre än jag gjorde för några år sedan. Den enda nackdelen som jag ser är att det kliar något vansinnigt när man haft på den, och eftersom man ska ha den på över natten så sover man inte så värst bra då...
Jag håller med om att det kliar...man kan bli halvt galen. Ändå använder jag det ett par ggr i veckan. Himla bra påfund. Gäller att följa instruktionerna så bra det går och att inte ha på över ett större område än man behöver.
Man kan absolut INTE raka sig samma dag och man maste vara helt torr, men da funkar den superbra!!
Om det kliar och svider av absolut torr kan ni prova aluminiumklorid som också finns på apoteket. Det är jättebra mot svett och det har aldrig kliat eller svidigt på mig trots att jag har känslig hud!
Lilla Is
Använder man det också bara en gång i veckan eller hur funkar det?
Jag brukar använda aluminiumklorid ett par gånger i veckan. Det står på förpackningen att det ska verka i några minuter och sedan sköljas bort, men jag låter det sitta kvar under natten. Tänk på att inte raka dig samma dag som du har på medlet bara!
Det låter ju jättebra! Helt klart värt att kollas upp. Tack för att du svarade!
Ja, den aluminiumkloriden använder jag och den funkar jättebra på min känsliga hud! (Sedan hur bra aluminium är för kroppen kan ju diskuteras, men det är en helt annan diskussion.. ;))
Jag har iallafallhört att det bara är en myt att det ska vara ett cancerframkallande ämne, så det är nog bara att köra!
Ja det gick ut nåt massmail om att man fick cancer av aluminuim i deo för kanske ett år seda. Jag blev livrädd och började se mig om efter andra lösningar. Sen en vecka efter kom ett nytt mail där det stod att hela diskussionen om aluminuim i deo skulle framkalla cancer var bara lurerier och inget man skulle tro på.
Hade det varit farligt så skulle det inte säljas receptfritt på apoteket. Jag tycker att det funkar jättebra.
Dear all,
My girlfriend is very convinced on "Absolut Torr". But it is simply impossible to order it in germany. Now i'm looking for a person who wants to help us. If you are you willing to buy and send me one Bottle of "Absolut Torr" to germany, please contact me under westfale76@gmx.de
Thanks for your help!!!