• Br.OL.LO.P

Villa Aquila Kävlinge

Vi är intresserade av att ha vår bröllopsfest i Kävlinge-området och har hört talas om Villa Aquila. Är det någon som kan ge mig lite mer information om denna lokal?

Antal personer, vilken stil på inredningen, priset, finns där kök, bestämd stängingstid, kontaktperson?? Allt är av intresse

Tack för er hjälp!

• Svar på tråden Villa Aquila Kävlinge
  • annicaÅ

Hej!

Jag har varit där många gånger! Jag tycker det är en jättebra lokal. Det är en gammal fin villa som är ombyggd till festlokal. Man hyr hela huset (tror jag) och det är en stor sal, ett fint sällskapsrum och ett kök, liknande restaurangkök. Mellan köket och sällskapsrummet finns oxå en bar. *bra planering för fester* Jag vet inte priset men tror inte det är så himla dyrt...!! Det finns plats för ca 100 personer, men tror att de rekomenderar att vara ungefär 90 st.
    Det är fint eftersom allt går i en gammal stil. Men trägolv och fina möbler. Det var ganska länge sedan jag var där, men kommer ihåg det som stilrent och mysigt.
    Som på så många andra ställen tror jag det ska vara "tyst" vid ett-tiden på natten. Men man kan ha lokalen fram tills nio dagen efter, så det är inget som säger att man inte kan vara kvar och sitta och prata och mysa in på småtimmarna. :)

Tja...det är väll ungefär det jag kan säga.. :)

• partybandet

En fin lokal som kan rekommenderas är församlingsgården i Stångby. Det är alltså kyrkans lokal.
    Vi betalade 1 500 kr för lokalen och då fick vi ha den från fredag e.m. till söndag morgon. Lokalen är relativt nybyggd och mycket fräsch. Den rymmer utan vidare 70-80 personer och har anslutande sällskapsutrymmen av god kvalitet. Köket är inte speciellt stort men fyller väl sin funktion.

• Mattas

Jag kollade på Kävlinge kommuns hemsida, och där står det att hyran går på 1500:- plus 5:-/pers. Hoppas att det var till någon hjälp.

Svar på tråden Villa Aquila Kävlinge