• rulltu­pp
    Äldre 20 Dec 18:02
    37089 visningar
    17 svar
    17
    37089

    inåtväxande hårstrån

    Hej!

    Jag får ganska många inåtväxande hårstrån efter vaxning och epilering särkillt på bikini området. Jag scrubbar som en galning men får dess ändå. Har ni några magiska tips?

    har hört att detta kräm "HairEXstop" ska vara bra. Har någon använt den? Var kan man få tag i den?

    Är tacksam för snabba svar... ska på solsemester om två veckor och vill inte vara fläckig och ful i benen och bikinilinjen.

  • Svar på tråden inåtväxande hårstrån
  • AnnaM
    Äldre 20 Dec 18:52
    #0

    Mitt tips är: Raka medhårs och sätt på after shave när du är klar. Det brukar hjälpa mig.

  • lij
    Äldre 20 Dec 22:34
    #0

    Scrubba innan du vaxar.

    För mig hjälper efterbehandlinskrämen som man får med Veets bikinihårborttagning. Använder alltså efterbehandlingskrämen efter att jag vaxat.

  • proudt­obetog­ether
    Äldre 21 Dec 10:45
    #0

    Låter otrevligt. Varför inte byta metod? Dina hårrötter har uppenbarligen blivit galna

  • blivan­de fru J
    Äldre 21 Dec 16:04
    #0

    sluta ta bort hår ett tag så får kroppen ställa om sig. Hårstråna lär ju ändå blekas av solen på semestern.

    Jag fick alltid olika problem när jag tog bort hår på kroppen, nu har jag slutat med undantag från armhålorna som jag rakar en gång i veckan. Hårstråna har blivit ljusa och syns knappt och inga kliande röda utslag, inåtväxande hårstrån eller onödiga pengar att lägga på hårborttagning

  • guldlo­ck
    Äldre 21 Dec 16:14
    #0

    Passa dig för att raka dig om du är känslig, i våras hamnade jag på sjukhus på grund av en inflammerad hårsäck. Jag var dessutom i Danmark och fick spendera två nätter på sjukhus, fick narkos och de fick tömma "bölden" som blev jättestor. Glömde jag säga att det gjorde väldigt ont och var placerat på ett väldigt obekvämt ställe. ta det försiktigt med rakhyveln eller vad du nu använder, säger jag bara.
    Kram från en som vet hur illa det kan gå

  • melie
    Äldre 21 Dec 16:54
    #0

    Jag har en kompis som kom med ett lite annorlunda tips mot utslag efter rakning av bikinilinje. Hon använde någon form av rengöring som hon köpt på ett sex-party. (Rengöring av sex leksaker) Hon hade fått tipset av en annan tjej och hon säger att det funkar suveränt. Antagligen innehåller den alkohol för jag har hört att man ska "dutta" på sprit, eller parfym efteråt. Har ej testat själv ännu. Men det är väl värt ett försök. Det kan vara värre än att det svider lite. ;)

  • HRO
    Äldre 21 Dec 17:05
    #0

    Åhhh aj, aj aj.... svider en aning med alkohol!
    Jag hörde oxå att det skulle vara bra o jag testade.... o är fast med det! Det fungerar faktiskt men ve o fasa vad det sviiiir!
    Om ni har barn så rekomenderar jag att de SKA vara vakna när ni duttar på alkoholen, annars så lär de vakna!

  • snutte­puffan
    Äldre 21 Dec 17:19
    #0

    Jag brukar ta med vanligt milt ansiktsvatten efter epilering eller rakning och sedan smörja med Helosan. Fungerar hyfsat, ibland blir det någon röd prick, men inte alls lika många som det skulle bli om jag inte gjorde något.

  • pärlso­cka
    Äldre 21 Dec 17:25
    #0

    Mitt tips är att använda babyolja istället för rakskum, jag får aldrig prickar då. Vad det beror på vet jag inte...

  • rulltu­pp
    Äldre 22 Dec 09:17
    #0

    Hej och tack för alla tips. Mitt problem kommer inte när jag rakar mig utan när jag vaxar eller epilerar håret... alltså drar ut den från roten. Då får jag hår som växer typ precin under huden och kan bli lite inflammerad också. undrar om någon har tips mot det? krämer, nya hårborttagningssätt, vadsom helst. vill verkligen inte gå på semesterna så här eller med massor hår när jag ska ha bikini på mig... hjälp!

  • blivan­de fru J
    Äldre 22 Dec 09:24
    #0

    köp bikinitrosor mec lite ben och låt bli att ta bort hår. det låter som din kropp behöver det, hellre det väl att få någon slags infektion i utlandet?

  • pärlso­cka
    Äldre 22 Dec 12:31
    #0

    Håller med blivande fru J. Det finns jättemånga snygga hipsters-varianter av bikiniunderdelar. Skönare än vanliga oxå eftersom dom sitter på plats :D

  • Ei saa peitää
    Äldre 22 Dec 12:52
    #0

    Ja har man smala lår så kan man ju ha såna hipsters och bikiniunderdelar som går ner på låren. Själv ser jag inte klok ut i såna så vissa har tyvärr inget val. Trosor som går ner på låren korvar ju bara upp sig på mig. Jättefult och jätteobekvämt. Man får ju gå och dra i dem hela tiden.

  • StinaJ
    Äldre 22 Dec 19:36
    #0

    när man epilerar och vaxar så kan man använda detta rengöringsmedel från sexshoperna, det är ett medel som är utvecklat för att rengra sexleksker med. Vill bara även säga till alla er som rakar er att istället för rakskum eller liknande använd silikonbaserat glidmedel funkar hur bra som helst och gör även huden babymjuk. Oc så slipper man tvätta efteråt med något som svider.... Tyvärr har jag inget sådant hemma nu och jag måste själv gå och raka bikinilinjen eftersom vi åkeer utomlands på julafton... Det ska bli kul iallafall!!!! Ha det gött och god jul och gott nytt år till er alla!!!

  • snutte­puffan
    Äldre 22 Dec 21:16
    #0

    Det som gör absolut mest skillnad för mig vid epilering är hur nogrann jag var när jag rengjorde epilatorhuvudet senast. Icke rengjort ---> röda prickar

  • rulltu­pp
    Äldre 29 Dec 19:34
    #0

    jag köpte en produkt från beauty and diet på kungsgatan som heter ingrow go. Dent funkar och är helt otrolig bra!!!!!! all inåtväxande bara poppar ut på ett par dagar och röda prickar och inflammationer försvinner. Kan starkt rekommenderas!!

  • Äldre 5 Jan 10:52
    #17

    Medel mot inåtväxta hårstrån - http://bit.ly/1SwEG0R

Svar på tråden inåtväxande hårstrån