Vattenfast mascara???
Vad tycker ni om vattenfast mascara? Jag har aldrig använt det innan. Men jag brukar alltid få kladd under ögonen. Är det dags att satsa på vattenfast då? för & nackdelar? tack!
Vad tycker ni om vattenfast mascara? Jag har aldrig använt det innan. Men jag brukar alltid få kladd under ögonen. Är det dags att satsa på vattenfast då? för & nackdelar? tack!
Tycker personligen att det är för krångligt att få bort precis allt när man ska ta bort det, så jag håller mig till vattenresistent eller vattenlöslig. Vattenfast sliter mer på fransarna också.
Håller med rocketqueen, vattenfast mascara sliter mer på fransarna + att den är krånlig att tvätta bort. Det finns ju iof speciella makeup-borttagningsmedel för vattenfast mascara men jag tycker ändå den sliter för mkt. Bättre att satsa på en torrare variant av mascara inte så tunnflytande som vissa kan vara i bland.
//Jazzie
krånglig ska det ju stå o inte krånlig... sorry
Neeej! Håller inte alls med! Jag har använt kanebos 38 grader i flera år nu, och mina fransar har aldrig mått bättre! När jag använde vattenlöslig mascara var jag alltid svart under ögonen (har en dålig vana att gnugga ögonen), men kanebos ger ett skyddande hölje runt fransarna vilket gör att de inte går av. Dessutom är den lätt att tvätta bort. Antingen med bara vatten eller om man vill kan man ta hjälp av lite fuktighetslotion.
Åhå, den har jag inte testat, men Kanebo kanske kan vara något då om man inte vill bli svart under ögonen! :)
När du tvättar bort Kanebos 38 mascara, vilket du måste använda minst 38 gradigt vatten för, så lossnar den liksom i "gummiflagor". Alltså rasar inte små partiklar ner på dina kinder.
Tycker den är helt suverän!!
Jaa!!! Kanebo 38 grader är bäst. Gick förr ständigt runt med nån sorts inverterad panda-look (svarta ringar, alltså) av mascaran. Men Kanebos mascara är grymt bra. Varmt vatten (över 38 grader, därav namnet) tar lätt bort den, man gnuggar lite och då "faller" den liksom av.
har just upptäckt kanbos mascara och den är då det bästa jag haft i mascaraväg, den sitter och man får jättefina ögon med hjälp av den
Jag använder för tillfället Max Factors vattenfasta mascara som jag tycker är helt okej. För att ta bort den använder jag en eye make-up removing cream från Olay som fungerar superbra! Bara att "smörja" in fransarna och torka av med en bomullspad. OBS: Det är bäst att ta ur linserna innan man använder krämen...
Jag har också använt L'oréals vattenfasta mascara. Den var också helt okej!
HR's vattenfast är OK, dock blir det bara "vattenfast" ingen volym el. dyl.
Oh Tack för alla svar! Gick och köpte en vattenfast mascara idag =D *estée lauder -illusionist~julerbjudande (med kajal& eye remover)*
Denna Kanebo 38 grader som *alla* rekomendera, ger den volym/ längd? Och vad kostar den? Ska nog prova den oxå!=)
Kom just hem från en begravning (min mormors) och har gråtit hejdlöst från och till hele dan, men mascaran sitter perfekt fortfarande...och jag skojar inte. Jag tog på mej Lancômes Flex(nånting) imorse. Den kommer jag definitivt använda på min bröllopsdag, lär fälla en och annan tår då med.