Sambon och jag brukar åka till Köpenhamn nästan varje år. I somras skaffade vi oss ett Köpenhamnskort som gav en del fördelar. Bl.a. åkte vi sightseeing-buss. Och jag måste säga att det var en väldigt positiv överraskning. Man får se delar som man inte tänkt på fanns. Och idéer om saker att göra. I det var också inträde till Tivoli så man kunde gå ut och in hur man ville.
T.ex. gick vi på Zoo, något som man inte gjort sedan man var liten. Det var riktigt roligt.
Om man inte har något emot att gå lite kan jag varmt rekommendera en restaurang som heter Sebastopol. Det är dessutom en väldigt trevlig promenad dit. Man går längs med "sjöarna" och sedan upp till ett torg. Det är ingen "fin" restaurang eller så, men mysig, ibland har de levande musik. Och där är väldigt få svenskar. Är du intresserad hittar du säkert restaurangen på nätet. Kolla på www aok com. Sätt punkter i mellanrummen.
Carlsbergs bryggerier var vi också på. OK, där är inget bryggeri nu, men man har gjort ett museum av det och det var ganska intressant. Och så fick man lite gratis öl på slutet.
Sedan kan man ju gå på IMAX film om man gillar det. Vet inte varför, men det brukar vi också göra när vi är i Köpenhamn.