• Nickolina

slipsnål...bara för farfar?

Använder unga killar slipsnål?

Funderar på det som en bonuspresent till min pojkvän.....Är det verkligen kul.
    tänkte gravera med något smörigt men det hann de inte i affären...kanske borde försöka själv med en kniv...(jo, jag skämtar) Har era män slipsnål och suckar de bara om de får en...borde man välja något armband med en fräck döskalle istället :)

• Svar på tråden slipsnål...bara för farfar?
  • Elliegp

Min man jobbar på IT-avdelning på en bank och han har skjorta, slips och slipsnål varje dag. Visserligen är det hans eget val men nog är det många som använder slipsnål. Om din kille har slips minst ett par gånger om året så tycker jag nog att det är en helt ok present!

• EhjärtaK = sant

Min blivande avänder alltid slipsnål (när han har slips på sig alltså ) - annars far ju slipsen bara omkring .

Så om din man brukar använda slips och inte har någon slipsnål så tycker jag absolut att det är en BRA present!

• vanessa

Slipsnål är ju rätt så praktiskt... speciellt när man böjer sig fram.

• Lillan2

Min blivande (29-årig jurist sthlm = slips 5 dagar i veckan) påstår att slipsnål är helt fel och mkt gubbigt.... han brukar bra koll och stil.

Men du kan ju göra som jag brukar göra åt hans kommentarer - slå dövörat til.....

• C.A

Slipsnål är väldigt praktiskt, speciellt när man äter. Det behöver ju inte var en rak och klassiskt typ, utan det finns ju alla möjliga varianter om man vill det.

• AnnLee

Jag har köpt en slipsnål till min man i julklapp. Han brukar jämt vilja ha en när han ska ta på sig skjorta. Jag tror att han kommer att bli glad för slipsnålen. Som sagt det finns gubbiga slipsnålar och så finns det fina och trendiga också om man så vill.

• Tolin

Tycker allt att det känns en smula gubbigt...

• proudtobetogether

Det beror ju på hur slipsnålen ser ut, det finns säkert stilrena och skitsnygga.

• StinaS

Min sambo använder också slipsnål när han använder slips. Så gott som alla killar jag känner gör det. Det finns ju hur snygga slipsnålar som helst!

Det är ju en praktiskt sak precis som man skriver. För att slipsen inte skall åka framåt i maten och annat när man lutar sig framåt. Tycker nästan det skulle vara dumt att låta bli! Om man inte fäster fast slipsen på något annat vis.

• EhjärtaK = sant

Man kan slänga slipsen över axeln istället - men det är självklart ett etikettsbrott enligt Magdalena Ribbing (vuxna män skall ju kunna äta utan att drälla ).

• Cecilia J

Min sambo brukar ha slipsnål på sig för det mesta (ihop med slips då) och han är 21. Köpte en i examenspresent till lillsyrrans sambo i våras, han är 27. Den jag köpte tyckte iaf jag var jättefin. Silver (inte lika gubbigt som guld?) och enkel rak med en halva blank och andra halvan "oblank" (kommer inte ihåg vad det heter just nu).

• Forsfors

Eller en häftig döskalleslipsnål?

• EhjärtaK = sant

Forsfors: *hihi* .

Svar på tråden slipsnål...bara för farfar?