• Rystal­l
    Äldre 17 Dec 12:58
    2430 visningar
    10 svar
    10
    2430

    Devoted!

    Här ni kommit hem från Srilanka ännu? Hur hade ni det? Många goda skaldjur kan jag förstå

    Hur har det gått för din syster?

  • Svar på tråden Devoted!
  • Devote­d
    Äldre 17 Dec 19:33
    #0

    Oj så roligt att bli efterlyst! Sri Lanka brännan är på väg bort efter två dystra veckor här i kalla Norden. Men härligt var det så länge det varade. Jag tror inte att vi kommer att åka tillbaka till Sri Lanka men det var absolut värt ett besök. Människorna var så mycket trevligare än jag tänkt, trodde det skulle vara mer som i Indien - och maten så mycket godare. Härlig fisk och skaldjur för 20-25 kr är aldrig fel!

    Nu har jag varit en vecka hos min syster som kommit igång med sin cellgiftsbehandling mot Hodgkins lymfom. Hon är så duktig! Än så länge mår hon precis som vanligt men efter nästa cellgiftsbehandling strax före jul sänks nog hennes värden så hon blir trött. Jag hoppas att hon får behålla ögonbryn och fransar, de skall annars falla av lagom till julafton...Håret får hon behålla för de använder en kylmössa till henne vilket funkar.
    Jag är så imponerad av henne. Stark som en tiger.
    Kramar till dig som tänker på mig!

  • Rystal­l
    Äldre 20 Dec 21:03
    #0

    Det var roligt att höra att ni hade det så bra på Srilanka. Jag har själv aldrig varit där men min farfar var där vart el varannat år när han levde, så jag har sett bilder. Underbart vackert!

    Det är hemskt tråkigt med din syster, tycker jag. Jag håller med om att hon är stark som kämpar. Har hört att bara kylmössan skall vara en pärs. 5 grader kallt i 30-60 min, burrr! Hoppas att hon får komma hem till jul.
    Jag har mina sista dagar på praktik (läser till syrra) på en grannavdelning, skulle tro avd under din systers, så jag vet precis vad du pratar om och vad hon går igenom. Jag skall hålla tummarna för henne.
    Ni får krama varandra i från mig / Lisa

  • Laguna
    Äldre 20 Dec 21:20
    #0

    Devoted:

    Skönt att du och din syster håller humöret uppe. Hoppas ni får en härlig jul iår och många, många fler. God jul!

    /Hanna

  • Devote­d
    Äldre 20 Dec 21:44
    #0

    Tack snälla ni och en riktigt god jul till er också!

  • Rystal­l
    Äldre 26 Dec 20:33
    #0

    Vad skönt att du hann hem innan katastrofen, Devoted!

  • Rystal­l
    Äldre 18 Jan 16:01
    #0

    Devoted: Hur går det för er? Jag har tänkt mycket på er och hur ni har det.

  • Devote­d
    Äldre 20 Jan 09:45
    #0
    +1

    Så kärt av dig Rystall!
    Jag tycker det går bra. Min syster fick sin sista cellgiftsbehandling i går och är nu av med sin "pick-line". Om två veckor börjar strålningen och den skall pågår knappt tre veckor. Sedan skall hon vara frisk! Jag hoppas så, det verkar vara en standardbehandling även om vi i familjen tycker det är väldigt allvarligt och komplicerat....
    Hon har fått behålla både hår, ögonbryn och fransar. Det betyder ju mycket. Hennes humör är också bra och jag är så imponerad av henne! Vi har också imponerats av hur väl cancervården faktiskt fungerar, trots allt man läser om nedskärningar. Hon kunde inte blivit bättre omhändertagen.

    Kram till dig!

  • Rystal­l
    Äldre 27 Jan 17:20
    #0

    Vad roligt att höra att det har gått så jättebra. Det glädjer mig.

    Kramisar

  • Äldre 2 Jun 11:36
    #9

    Vet att detta är ett jättegammalt inlägg, men jag har fått Hodgkins och läkaren säger att han inte har någon åsikt om att använda kylmössa eller ej. Men att det kan vara bra att inte göra det ifall det finns celler i hårsäckarna som inte dör om man använder kylmössa. Har det gått bra för din syster efter hon använt kylmössa? Känner mig lite kluven då jag väldigt gärna vill behålla mitt hår. Vore tacksam för svar från din erfarenhet med sin syster! kram

  • Äldre 2 Jun 17:25
    #10
    ackeber skrev 2015-06-02 11:36:11 följande:

    Vet att detta är ett jättegammalt inlägg, men jag har fått Hodgkins och läkaren säger att han inte har någon åsikt om att använda kylmössa eller ej. Men att det kan vara bra att inte göra det ifall det finns celler i hårsäckarna som inte dör om man använder kylmössa. Har det gått bra för din syster efter hon använt kylmössa? Känner mig lite kluven då jag väldigt gärna vill behålla mitt hår. Vore tacksam för svar från din erfarenhet med sin syster! kram


    Hej Ackeber! Ledsen att höra om din sjukdom. Tyvärr är inte varken Rystall eller Devoted längre medlemmar här på sidan, så de kommer inte kunna svara dig. 

    Du har hamnat på ett bröllopsforum, så chansen att du får svar på din undan här är inte så stor. Du kanske ska testa att göra ett eget inlägg på t ex familjeliv, eller något läkar-/sjukdomsforum, om det finns sådana? På något sådant ställe kan någon säkert hjälpa dig med dina frågor. Om inte annat så vet jag att det finns sådana forum på engelska.

    Lycka till och krya på dig!
Svar på tråden Devoted!