Binda sin kalla-bukett själv...
vad bör man tänka på om man ska binda den själv...hur länge håller den, ska man skära den på nåt speciellt vis, måste man stödja upp den med nåt...vet nån...
vad bör man tänka på om man ska binda den själv...hur länge håller den, ska man skära den på nåt speciellt vis, måste man stödja upp den med nåt...vet nån...
läste nyss att kallorna inte ska kylförvaras o att de är väldigt hållbara...kanske man tillochmed kan binda den 2 dagar i förväg? Dagen före har man ju 1000 andra saker att göra och kanske inte har tålamod att binda sin bukett. Några råd...någon?
Jag funderade oxå på att binda min bukett med kallor själv så jag vill gärna ha tips..
Jag ville också ha kallor och binda själv. Hade tänkt köpa dem på Hötorget dagen innan. När jag väl var där upptäckte jag att det inte fanns några kallor att köpa, de var tydligen slut för säsongen enligt säljarna. (Obs, att detta gällde Hötorgssäljarna, en vanlig florist skulle säkert kunnat sälja dem) Vi gifte oss i början av augusti i år. Eftersom buketten var av budgetvariant fick vi bestämma oss för en annan blomma så det blev hederliga rosor istället!
Jag ska binda min bukett själv! Ska bara ha tre vita kallor med ett vitt band kring.
Här är en länk till den bukett jag ska ha:
annieandcompany.homestead.com/callalilies.html
Rulla ner lite till den som heter ANGELICA 3 STEM BOUQUET
Det finns tips på många vackra buketter med kallor!
Linni!
har du fler ideér hur man kunde göra? jag funderade själv om man kunde sticka in dekorativa nålar i stjälken eller binda runt med pärlor..typ...
Är det sant att kallor inte ska kylförvaras?
Jag hade en kallabukett, den är med på länken ovan men är den som er ut som en blomma ovanifrån. Superläcker! I alla fall hade jag ett blått lindat band runt, inte heltäckande utan några varv bara. Längst upp där blommorna "börjar" hade floristen plockat blad från hjärtan-på-tråd och satt fast med pärlor runt om, som ett band ungefär. På bandet hade hon försökt limma fast fler hjärtan men de trillade bort efter någon timme bara. Längst ner i botten av stjälkarna satt oxå vita pärlor. Just de där små blombladen gjorde det hela jättefint tycker jag! Kan maila en bild om du vill.
Minime:
Här finns bild på buketten som jag hade på mitt bröllop.
pg.photos.yahoo.com/ph/prinsessan75/detail&.dnm=88c7.jpg&.src=ph
Det finns även några fler bilder på buketten och coursagen i albumet.
Buketten bands av makens moster och jag tror inte det var speciellt svårt!
Iwanhoe...min email är bubbaabbub@hotmail.com
oj va snällt om dukunde skicka bilder...
blåbrud...får man fråga om du hade lösnaglar:) ?
Minime:
Jag hade varit på salong och gjort naglarna. Hon byggde dom med tippar och gel...
Någon ännu som har ideér, bilder, tips om att binda sin egen kallabukett? Kan man annars sticka in dekor-nålar i stjälken?