• Fridaaaay

Kluvna hårtoppar, funkar split-ender?

Hej allihopa!

Någon mer än jag som har så lätt för att få kluvna hårtoppar? Nu undrar jag om någon har något bra tips, är det någon som har testat "split-ender"? En slags "hår maskin" som tar bort kluvna hårtoppar. Man drar håret igenom en kam?

Några erfarenheter av detta? Positiva eller negativa?

• Svar på tråden Kluvna hårtoppar, funkar split-ender?
  • Modestie

Tror mer på att gå till frisören regelbundet!

• Zandrisen

Köpte min split-ender genom tv-shop, och den funkar faktiskt! Tråkigt nog så gick handtaget av efter ca ett halvårs månatlig användning, så nu går den inte att använda... Tror att jag såg nån liknande maskin i en postorderkatalog, typ ellos eller josefssons, billigare än tv-shop. Rekomenderar i så fall att köpa den, så kanske den håller...

• Bristow

Annars finns det en har-kräm fran Schwarzkopf som ska motverka splissbildning, och den funkar tycker jag.

• Fridaaaay

Zandrisen - Hur funkade den? drog du igenom den i håret och så försvann det slitna? Sliter inte själva maskinen på håret då?

• Linni

Det finns bara ett sätt att bli av med kluvna hårtoppar. Att klippa sig. Det går inte laga hårtoppar som kluvit sig. Gå till frisören regelbundet istället så behöver de ta bara ytterst lite varje gång.

• Hanna h.

Linni

det är just det split-ender gör, den klipper av de kluvna hårtopparna, men BARA dem och inget annat.

Har också varit nyfiken på den eftersom jag lätt får kluvna toppar och inte vill klippa bort något onödigt eftersom jag försöker spara. Spännande att höra att den funkar!

• Hanna h.

Zandrisen

kan du inte reklamera? Är det fabrikationsfel är det 2 års garanti.

• Linni

Letar den själv upp de toppar som är kluvna?? I så fall blir ju håret på sikt ojämt klippt. Klipper den alla toppar kan man lika gärna gå till en frisör och få det riktigt gjort.
    Jag har långt hår och toppar det ungefär var sjätte vecka. Då behövs det bara tas en centimeter. Men smaken är ju olika... Jag föredrar dock proffesionell hårklippning.

• Modestie

Rent logiskt så borde ju knivarna så maskinen nöta på håret, även om det allra mest nötta skärs av, det är ju som att sra en kniv genom håret antar jag. Är ganska säker på att det är en bluff, annars skulle ju frisörerna kursa ganska fort!

• Linni

Modestie, håller fullständigt med dig. Jag tror inte det finns några genvägar till ett vackert och friskt hår. Visst går det lura ögat med diverse produkter och maskiner men hårets kvalitet blir inte bättre av det.

• f.d. Svart brud

Linni

Med splitendern spelar det ingen roll om man har jämnklippt hår eller inte. Ingen har alla hårstrån lika långa i alla fall.

• mmmajzannn

Jag har köpt en spöit ender, och den fungerar INTE!!! Har lagt ut en massa hundralappar på den,..å den är bara skräp!

• mmmajzannn

Om det är någon som tror på dern och vill ha en så får ni köpa min, den är ju liksom aldrig använd, vi provade den bara och det fungerade inte! Maila mig då på : mmmajzannn@hotmail.com

Svar på tråden Kluvna hårtoppar, funkar split-ender?