vad kostar en normal möhippa?
Håller på att ordna min systers möhippa. Har bokat tre stora aktiviter och sedan lite smått som vi själv ska göra typ frågor måla tavla mm. Vad tycker ni en möhippa max får kosta?
Håller på att ordna min systers möhippa. Har bokat tre stora aktiviter och sedan lite smått som vi själv ska göra typ frågor måla tavla mm. Vad tycker ni en möhippa max får kosta?
När vi hade möhippa för en kompis kostade kalaset drygt 2000:- inkl. middag för den blivande bruden. Vi var fem stycken som delade på detta.
Det beror ju lite på hur många ni är och vad ni är villiga att lägga.
Det går inte att säga generellt vad en möhippa får kosta, det handlar ju om vart man bor, vad bruden vill göra, hur många man är som delar på kostnaden, om man är ute i god tid osv. I februari ordnade vi en möhippa som gick på ca 1.500 per person, i morgon ska jag vara med på en annan som kommer att kosta ca 700 per person.
Jag håller på att anordna en möhippa nu.
Vi kommer att bli ca. 7 personer.
Lunch, smedja, middag och filmkväll. Räknar på att det kommer att kosta ca. 250 kr per person. Men det beror ju som sagt helt på vad man vill göra. Vill man bara ha en enkel tjejmiddag behöver det ju knappt kosta alls. Men har man lite andra arrangemang runt så kostar det en del. Ett tips är att fråga de andra som ska vara med på möhippan vad de är villiga att lägga.
500 kr skulle jag säga, det beror ju på vad folk kan/vill betala.
Kanske max 500kr/person. Man kan komma rätt långt med den summan.
Det kan låta som en kliché, men trivsel behöver faktiskt inte kosta
Jag tycker att det beror på vad man får för pengarna. Om det bara är bruden som gör en massa saker så kanske man inte är beredd att lägga lika mycket. På min systers möhippa var vi allihop med på alla aktiviteter (t ex Fångarna på fortet i Waxholm) så därför kändes det okej att lägga lite mer.
Jag tycker också att man kan vara öppen för alternativet att alla inte behöver vara med hela dagen, t ex kan det vara extremt dyrt för någon som pluggar att betala 500 kr medans det är helt okej för någon som jobbar. Vi hade senast några som bara var med på kvällen. Helt okej både för alla deltagarna och för bruden. Hellre en liten stund än inte alls.
De möhippor vi har haft har kostat mellan 1000-2000 per person men då har allt varit inräknat och vi har varit mellan 12-18 personer. Vansinnigt dyrt men underbart roligt!!
Jag räknar inte med att mina kompisar kommer att lägga några pengar på möhippan... Så pass som jag känner dem alltså. Skulle inte förvåna mig om jag fick betala middag och dricka själv... Fast jag hade å andra sidan inte lagt 1000-2000 på en möhippa heller. 5-600 låter rimligt...
Hjälp vilka kostnader vissa har! Över 1000 kronor är det nog inte alla som kan hosta upp, och hur kul är det om inte alla vänner kan komma pga kostnaderna? Och hur går det ihop om man har flera blivande brudar i bekanskapskretsen?
Visst är det förståss roligt om man kan göra något som verkligen blir ett fint minne, men det behöver väl inte vara så dyrt? På min möhippa ingick picknick i en park och middag hemma hos en av kompisarna - jättetrevligt och ett bra sätt att få ner kostnaderna, som istället gick till några roliga aktiviteter (salsalektion, turkiskt bad med massage och på slutet tupperwareparty med sexleksaker!). Men exakt vad det kostade vet jag ju inte.
Jag har dock varit aktivitetsledare (på jobbet) för många svensexor och möhippor som ville ha äventyrsaktiviteter på schemat. Då kostade 1,5-2 timmar med 5 aktiviteter ca 250-300 kr, och 2,5 timmar med 7 aktiviteter 350 kr inklusive fördrink, per person. Mat efter det kostade ca 200 kr / person för två rätter. Så visst stiger kostnaderna fort om man vill äta och dricka ute.
JAg tycker 500 är på tok för mycket för en möhippa. Det är ju inte billigt att gå på bröllop heller- kläder till en hel familj, presetn, boende mm.
Jag tycker det borde räcka med mindre, men det beror ju på hur många man är och vad man vill göra.
Vi håller just nu på att planera en kompis möhippa. Vi kommer att lägga ca 300 kr per person. Sedan tillkommer kostnad för middag på restaurang samt egen dricka.
Jag har nyligen varit med på en möhippa som kostade 1200 kronor per person, vilket jag tyckte var väl häftigt. Eftersom jag själv snart gifter mig hoppas jag att mina vänner inte alls lägger så mycket, jag vill inte att det ska ruinera dem. Man kan ha jättekul på en billig peng! Det är sällskapet som betyder något tycker jag, och att mina vänner faktiskt lägger ner tid och tanke. Något som gör mig gråtfärdig av lycka att bara tänka på. Låt det bli en utmaning att hitta aktiviteter som inte kostar skjortan!