• Simson

    "mobil" vigselförättare, Stockholm

    Hej igen, skrev fel i tidigare inlägg, vi gifter oss i Stockholm, inte Sundsvall. Jag försöker igen:

    Hej! Vi försöker planera vår vigsel och vet inte riktigt hur det fungerar. Vi vill i första hand ha en borglig vigsel, och allra helst på plats i festlokalen så att vi slipper flytta runt alla gäster. Vi ska ha festen ute på Ekerö. Tror ni att vi kan få en vigselförättare att komma ut dit klockan fem en fredag? Dessutom är det en helgdag, försvårar det? Hoppas att det går!! Kram

  • Svar på tråden "mobil" vigselförättare, Stockholm
  • Fea

    Det går säkert. Ring länsstyrelsen (har jag för mig) eller kommunen och be att få en lista på vigselförättare. Sedan är det bara att ringa dem och fråga. Många vigselförättare tycker att det är roligt att inte bara göra snabbvigslar.

  • Julibrud 40+

    Det borde gå, fast ni kanske ska vara beredda på att ev få betala förrättarens ev utgifter för resa.(glöm inte att fråga) Själva vigseln är gratis.

  • Pontus Å

    Låter helt normalt tycker jag. De flesta vill ju gifta sig när andra är lediga så vi flexibla förättare är nog beredda på det mesta. Vi finns som sagt på lista från Länsstyrelsen. Hittar ni ingen i närområdet (kolla allra först med er kommun) så tar jag gärna Slagstafärjan och hjälper er om det passar.

    - Förättarn -

  • andershovmoller

    Hur gick det? Kan du ge någon positiv eller negativ rekommendation från ditt bröllop?

Svar på tråden "mobil" vigselförättare, Stockholm