• M:et

HM Rowells - byxor

Är det någon som betsällt byxor från HM Rowells någon gång? Hur är storlekarna i så fall? Är dom små? På affärer brukar jag köpa strlk 36 på byxor, men när jag mäter efter HM Rowells måttabell så är jag på strlk 38 och då är det svårt att veta vad man ska beställa. Tänkte om någon har erfarenhet av att de är små i storleken så får man ju satsa på strlk 38 då, men det känns inte kul om de inte skulle passa och man måste hålla på att skicka tillbaka och byta och så. Så åsikter om HM Rowells byxor och dess storlekar helt enkelt tack!

• Svar på tråden HM Rowells - byxor
  • mmmajzannn

Hm:s storlekar dom är jättesmå! Jag får alltid köpa en strl större, samma på tröjor! Dom har fina kläder, men väääääldigt små i storlekarna!

• Hästsson

Jag har motsatta erfarenheter - att Rowells storlekar är för stora! Köpte en jacka förra hösten i stl 38 (som passar perfekt i vanliga fall) men den var gigantisk och såg ut som ett tält på mig. Även byxorna var något stora. Kanske beror lite på vad för modell man köper också...

• Norrbottensbrud

Köper strl. 36 på H&M i butik. Har däremot upplevt att storlek 36 på H&M Rowells varit för stora i några fall. Tror dock att det är ungefär samma storlek i butik och postorder.

• M:et

Ni skulle alltså råda mig som köper strlk 36 på byxor i vanliga fall att även göra det från HM Rowells?

• goda fen

Hm har standard mått och är därför billiga och kanske värda att sy om en aning istället för att köpa dyra märkes kläder där man kan ställa högre krav på personlig passform.
    Hm är inte små i stl. Har man stl 38 ska man ha 96 i stuss vidd. Därefter ökas ca 3 cm per stl. En byxa i konfektion brukar skäras så att det finns plats om man går upp alt ner 1-2 cm kring stussen. Extra rörelsevidd läggs till om byxan skall ha en lösare passform el vida ben.
    Om det är stretch i byxan ( lycra el elastan el spandex) kan man ofta gå ner en stl om man vill att de ska sitta riktigt tight. Många väljer oxå att gå ner en stl om byxan är tänkt att sitta lösare. Ofta för att "känna sig" smalare.
    Jag skulle råda dig att köpa stl 36 då jag förmodar att du ha r 36 mått på tex låren som då gör att en 38 skulle upplevas #flagga# på benet. Är du dessutom van att ha tighta byxor är det troligt att 38 upplevs som för stort.
    :)

Svar på tråden HM Rowells - byxor